Kirja-arvio: Syntymälahja

Kirjoittanut Amelie - 4.5

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Kun aloitin kirjan tuli olo,että jaksanko lukea tätä loppuun? En ole aikaisemmin lukenut kirjoja missä päähenkilö on näin "erilainen" tappelun Häkkinen ja "poikamäinen" silti tykkäsin kirjasta todella,juuri erilaisuuden takia. Kirjan juoni oli alkua lukuunottamatta jännittävä ja mukaansatempaava. Rakastuin PO:hon ( heh ne silmät & luonne ;))& muutkin hahmot olivat ihania. Kirjan loppu oli osittain surullinen ja tuli ihan tippa linssiin PO:n tultua sokeaksi. Toivon todella,että seuraava(t) osat suomennetaan. Suosittelen! Ihanan erilaista fantasia kirjallisuutta.

Tietoa kirjasta :: Syntymälahja

Kristin Cashore Julkaistu: syyskuu 18, 2009
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Maria Lyytinen. Päällys: Mika Tuominen. Sidottu.

Mythopoeic-palkinto (paras nuortenkirja) 2009, Southern Independent Booksellers Alliancen nuortenkirjapalkinto 2009. Andre Norton -palkintoehdokas 2008, William C. Morris YA Debut Award -ehdokas 2009.

Lady Katsan silmät ovat eri paria, toinen vihreä, toinen sininen. Kahdeksanvuotiaasta hän on tiennyt olevansa erilainen. On muita tyttöjä, joiden erityiskyky on hoitaa eläimiä tai ... (lisää)

Odininlapsi (Korpinkehät, #1)Tuulien koti (Vuorileijonan varjo, #8)Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)Perillinen (Perillinen, #4)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)
Wanda, Eija
Uusin jäsen: Satu Mahkonen