Mahtava kirja. Olen lukenut Viisasten kiven niin monet kerrat etten pysy laskuissa mukana. Tässä kirjassa oli juuri se hienoa, kuinka kaikki oli niin uutta ja erikoista, kuvailtiin ihan oma maailma ja tavat. Se miten Harryn elämä muuttuu parempaan, mutta tuo kuitenkin myös jotain huonoa ja vaarallista mukanaan. Kirja on muutenkin helppolukuinen, ehkä vähän lapsellinen, muttei häiritsevästi. Tätä voi lukea silloin, kun ei muuta luettavaa ole. Tämä on yksi lempikirjoistani Potter-sarjassa.

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja viisasten kivi

J. K. Rowling Julkaistu: syyskuu 28, 1998
Avainsanat: elokuva, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu. Nidottu laitos 2011. Jim Kayn kuvittama laitos ilmestyy 6.10.2015.

Nestlé Smarties Book Prize 1997 Gold Medal 9–11 years, FCBG Children's Book Award 1997, Birmingham Cable Children's Book Award 1997, Young Telegraph Paperback of the Year 1998, British Book Awards 1997 Children's Book of the Year, Sheffield Children's Book Award 1998, valittu American Library Association's 100 Best ... (lisää)

13 lahjaa (Keijutrilogia, #1)Tyttö joka putosi Satumaan alle ja juhli varjojen valtakunnassa (Satumaa, #2)Kesän miekka (Magnus Chase, #1)Tam kerjäläispoika (Lohikäärmeratsastaja, #1)Vartijat (Vartijat, #1)
Pisania
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson