Tämä ja Viisasten kivi on suosikkejani Pottereista. Tämä on ainoa kirja, jossa ei keskitytä Voldemortiin, ja sen takia juoni on erilainen kuin muissa kirjoissa, joka varmaan tekee kirjasta paremman. Tässä kirjassa tuli taas jotain uuttakin mukaan, esimerkiksi uudet oppiaineet ja Tylyahon reissut, jotka taas loivat uusia mahdollisuuksia. Pidin myös Siriuksesta ja Remuksesta, hienoja hahmoja, sellaisia joita käy vähän sääliksi.

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja Azkabanin vanki

J. K. Rowling Julkaistu: maaliskuu 6, 2000
Avainsanat: aikamatkustus, bram stoker -palkinto, elokuva, ihmissudet, locus-palkinto, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu.

Bram Stoker -palkinto 1999 (nuortenkirjat), Locus-palkinto 2000 (paras fantasiaromaani), Whitbread-lastenkirjapalkinto 1999, British Book Awards 1999, FCGB-lastenkirjapalkinto 1999, Nestlé Smarties -palkinto (9–11-vuotiaat), British Book Awards 1999, The Bookseller Author of the Year 1998, Whitaker's Platinum Book Award 2001, W. H. Smith Children's Book of the Year Award, Mythopoeic-palkinto ... (lisää)

Riitasointu (Langennut enkeli, #2)Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)Piraijakuiskaaja (Faunoidit, #2)Portaat halki aikojen (Nuorten sarja, #12)Kuolontuoksu
Pisania, Eija, LordStenhammar
Uusin jäsen: Antero Stenhammar