Kirja-arvio: Rautakuningas

Kirjoittanut suski - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Luin kirjan alunperin nähtyäni sen risingshadow'n sivuilla. En oikeastaan odottanut mitään, ja lähdin fantasian ystävänä lukemaan tarinaa mielenkiinnolla. Kirja oli ehdottomasti positiivinen yllätys! Vaikka voisi ajatella, että haltijamaa, kuninkaita, prinsessoja - eikö mene vähän yli? Voin sanoa, ei mene. Henkilöhahmot olivat jotain aivan ihanaa. Paria kirjaa lukuunottamatta, yleensä en tämänlaisissa kirjoissa kiinny siihen päähenkilön rakkauden kohteeseen. Siinäkin Rautakuningas oli poikkeus. Minä suorastaan rakastuin Ashiin! Hänessä on todella sitä jotain. Kagawa on luonut todella samaistuttavan hahmon. Myöskään Meghan ei ollut niin ärsyttävä kuin monet tyttöpäähenkilöt tuppaavat olemaan, ja minä-muoto toimikin tässä kirjassa hyvin. Myös muut hahmot, kuten Puck ja Grimalkin, toivat kivan säväyksen juoneen. Kaikenkaikkiaan, ihana kirja. Luen jatko-osat niin pian kuin suinkin saan ne käsiini!

Tietoa kirjasta :: Rautakuningas

Julie Kagawa Julkaistu: marraskuu 2011
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Eeva Parviainen. Nidottu.

Meghan Chase on tavallinen risoissa farkuissa kulkeva lukiolainen, joka odottaa kuusitoistavuotissyntymäpäiväänsä kuin kuuta nousevaa. Hän aikoo saada ajokokortin ja päästä pois takapajulasta, jonne hänen äitinsä on asettanut heidät asumaan Meghanin isäpuolen ja velipuolen kanssa.

Velipuoli Ethan on vakava ja pikkuvanha nelivuotias, jonka mielikuvitus tuntuu olevan rajaton. Ethan on ärsyttävä ... (lisää)

Rubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)LucianRautakuningatar (Rauta-saaga, #3)Okaruusujen valtakunta (Valtakunta, #1)Rautatytär (Rauta-saaga, #2)
Pisania, Kuurankukka
Uusin jäsen: Irma Niemiaho