Tuli (Engelsfors-trilogia #2) - Mats Strandberg, Sara B. Elfgren10

Kirja-arvio :: Tuli

Kirjoittanut Emmashadow

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ihana ja mahtava kirja. Tästä onkin kai tekeillä elokuva. Pakkohan se on katsoa. Ykkösessä kuolleen Rebeckan elementti oli tuli, joten salaa toivoin Rebeckan henkiin heräämistä ;). Ja tässä kirjassa se jos mikään ei olisi mahdoton asia. Suosittelen lukijoille! Ihania suhteita ja koukuttavan vaikeaa elämää, jonka sisästä kuitenkin pilkahtaa pieni toivon ripe, josta päähenkilöt pitävät tiukasti kiinni. Vetävät lukijan mukaansa! Paljon parempi mitä takakansi antaa ymmärtäa, joten lukekaa :) Välillä sitä toivoo että kirjan henkilöt olisivat oikeasti totta, koska seuraavassa hetkessä ''oletkin'' kuin osa heitä...

Tuli

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Riie Heikkilä. Kansi ja taitto: Samppa Ranta. Sidottu.

Engelsforsia piinaa poikkeuksellinen kuumuus. Valitut ovat odottaneet peloissaan demonien seuraavaa siirtoa, mutta tällä kertaa vaara uhkaa kaupunkia täysin uudelta taholta. Paha on palannut Engelsforsiin.

Valitut tulevat yhä läheisimmiksi toistensa kanssa ja joutuvat taas kerran huomaamaan, ettei edes magia pysty tuomaan helpotusta onnettomaan rakkauteen tai särkyneisiin sydämiin. Pelastaakseen Engelsforsin, heidän on pystyttävä kohtaamaan itsensä ja toisensa kokonaan uudella tavalla.

Tuli on urbaania, skandinaaviseen koulumaailmaan sijoittuvaa, koukuttavaa fantasiaa. Teos kertoo vetoavasti nuorena olemisen vaikeudesta, koulukiusaamisesta, ihastumisista ja kaiken voittavasta ystävyydestä. Tuli on Engelsfors-trilogian toinen osa. Sarjassa on aiemmin ilmestynyt sen ensimmäinen osa Piiri (2012, Basam Books).