Varjojen kansan profetia (Yön siivet #10) - Maggie Shayne5

Kirja-arvio :: Varjojen kansan profetia

Kirjoittanut Q_Black

En ole koskaan lämmennyt tämän kirjailijan Harlequin-pokkareille eikä tämäkään ollut poikkeus. Koko sarja on ollut aika mitäänsanomaton omasta mielestä ja tässä tuntui, että kaikki tapahtui hutiloimalla. Koska nämä pokkarit yleensä lukee nopsaan niin tuli tämäkin sitten lukaistua vaikka pölyttyikin hyllyssä odottamassa lukuvuoroaan. Pidin kirjan hahmoista ja heidän persoonistaan, mutta kaikki tuntui todellakin vilahtavan silmissä. Mielestäni pääpari ei kerennyt edes tutustua toisiinsa kirjan sivuilla ennen kuin he jo alkavat ajatella, että rakastavat toisiaan. Lisäksi kaikki romantiikka tuntuu hukkuvan muun söhellyksen alle ja olin odottanut jonkinlaista päätöstä juonelle, mutta se jäi tavallaan auki. Kai sitä olisi ollut tiedossa sitten seuraavassa pokkarissa, mutta Harlequinhan ei enää kustanna paranormaalia romantiikkaa, joten jokainen voi itse käyttää mielikuvitustaan ja päätellä mitä olisi voinut käydä. Aika mitäänsanomaton pokkari.

Varjojen kansan profetia

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Eeva Parviainen. Nidottu.

Pelasta vampyyrit,
pelasta maailma

Arkeologian professori Lucy Lanfair on pyhittänyt koko elämänsä sumerilaisen kulttuurin tutkimiseen. Tieteen hyväksi hän on unohtanut lähes kokonaan itsensä ja oman erikoislaatunsa ja oman menneisyytensä. Hän tietää kantavansa harvinaista belladonna-antigeenia veressään ja hänen lapsuuden traumansa liittyy hänen vanhempiensa selittämättömään kuolemaan, joka tapahtui Lucyn silmien edessä hänen ollessaan mukana vanhempiensa arkeologisilla kaivauksilla.

Yhtäkkiä Lucyn oma elämä muuttuu yhtä selittämättömäksi: hän tutustuu vampyyreihin, elävään Gilgamešiin, tuhopolttoihin... ja Jamesiin, joka on ainoa laatuaan; ei vain vampyyri, ei vain ihminen. James on sydämellinen sankari, jolla on uskomaton parantamisen taito, mutta kun tapahtumat kääntyvät selittämättömiksi, näyttäytyvät hyvät pahoina, eikä sankarinkaan rooli ole helppo.