Julma maa - Moira Young10

Kirja-arvio :: Julma maa

Kirjoittanut Riley Charlotte

Julma maa ylitti täysin odotukseni. Juoni eteni sopivaa vauhtia, eikä jääty liikaa roikkumaan. Saba oli jotenkin tosi mielenkiintoinen ja itse tykästyin häneen heti, vaikka olikin välillä vähä turhan julma Emmiä kohtaan. Kuolemanenkeli oli rohkea, julma ja aluksi kovasydäminen, joka taistelee puhahehkuisen raivon vallassa. Jack oli aivan mahtava ja ihana ja kaikkee.. Aivan ihana kirja, suosittelen kaikille!

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Julma maa

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Tarja Kontro. Kannen kuvat: Michael Frost (tyttö), Hemera Technologies Thinkstock/Getty Images (aavikko). Sidottu.

Saba on varjo. Lugh on valo.
Ruma. Kaunis.
Laiha. Voimakas.

Saba ja Lugh ovat erottamattomat. Niinpä kun mustakaapuiset ratsastajat vievät talvipäivän seisauksena syntyneen kaksoisveljen kotoaan, alkaa Saban pitkä ja vaikea matka Kuolemanenkeliksi.

Maailma eristäytyneen kotiseudun ulkopuolella on raakalaismainen ja vailla lakia ja järjestystä. Saba joutuu raivaamaan tiensä läpi tuhoutuneiden kaupunkien ja hylättyjen korpien etsien veljeään. Samalla itsepäinen Saba, joka on tottunut pitämään huolta vain itsestään, oppii vähitellen luottamaan myös toisiin ihmisiin ja heidän apuunsa.

Kanadalaisen Moira Youngin Julma maa aloittaa toiminnallisen ja ahmittavan trilogian tulevaisuuden yhteiskunnasta. Teos sai myös Costa Children’s Book Awardin ilmestymisvuonnaan.

"Youngin visio tulevaisuudesta on helvetillinen ja pelottava, mutta jos haluat jonkun puolellesi, se on mitään pelkäämätön Saba." – Telegraph

"Parempi kuin Nälkäpeli. Tämä kirja räjäyttää tajuntasi." – MTV