Kirja-arvio: Noitalapsi

Kirjoittanut The Big Bad Wolf - 3.0

Tämä on hyvä kirja, ei niin poikkeava, mutta ihan hyvä. En päässyt kauheasti tykästymään päähenkilöön, mutta muuten hahmokaarti oli ihan mukava, joskin hiukan mustavalkoinen ja osittain stereotyyppinen. Teksti juoksi, joo, muttei herättänyt mitään. Tökkimään se ei jäänyt, enemmän... Hmm. Teksti oli liukasta, soljuvaa, sujuvaa, mutta koska kitka puuttui, ei aina jaksanut rämpiä eteenpäin. Juoni sinänsä oli hiukan... Ei nyt tylsähkö, mutta vähän turhan yksinkertainen. Kirjasta puuttui pelko. Vaikka Mary juoksi aktiivisesti karkuun noitavainoja, täytyi näin kuukausia lukemisen jälkeen muistella vähän pidempään, mikä se "pahis" oli. Historiaa on kuvailtu verisemmin, ja koska olen kai actionmedian uhri, olisin kaivannut ehkä lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Vaikka nyt tarkemmin ajatellen ihan hyvä, että Rees erottuu massasta tällä tavalla. Ja välipalana kirja on hyvä ja rentoa lukemista.

Tietoa kirjasta :: Noitalapsi

Celia Rees Julkaistu: 2004
Tyylit: fantasia, historia, nuoret
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Paula Herranen. Kannen valokuva: Wolfgang Mustain. Kannen kuvitus Mary Evans Picture Library. Kannen suunnittelu: Nathan Burton. Sidottu, kansipaperi.

Guardian-palkintoehdokas 2000.

Mitä Marylle tapahtui kolmesataa vuotta sitten?

Käsinkirjoitettuja paperiarkkeja tilkkutäkin vuoren alla. Tilkkutäkin johon kukaan ei ole koskenut yli kolmeensataan vuoteen. Kunnes ... (lisää)

Rintsikoita ja luudanvarsia (Rachel, #1)Sammon ryöstö (Nicholas North, #2)Sanan mahti (Läntisen rannan aikakirjat, #2)One PieceLabyrinttitaistelu (Percy Jackson, #4)
Eija, Astorethein, Pisania
Uusin jäsen: Aki Määttä