Pedon veri (Sookie Stackhouse #9) - Charlaine Harris8

Kirja-arvio :: Pedon veri

Kirjoittanut Nage

Pidin tästäkin sarjan kirjasta, vaikka Sookien asenne onkin hieman ärsyttävä, koska eihän kukaan jaksa "kuunnella" kokoajan siitä kuin aikoo jättää ylikset pois ja jatka normaalia elämää kun se vain ei ole mahdollista. Muuten kirja oli minusta oikein kiva ja toivottavasti Sookien asenne tästä nyt muuttuisi!

Pedon veri

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

YLILUONNOLLISET UUTISET JÄRISYTTÄVÄT MAAILMAA

Kun vampyyrit tulivat arkusta ja paljastivat olemassaolonsa tavalliselle maailmalle, moni ei arvannut, että se oli vasta alkua. Nyt on ihmissusien ja muiden muodonmuuttajien vuoro. Yliluonnolliset piirit jo läpikotaisin tunteva Sookie Stackhouse ehtii huokaista helpotuksesta, kun suuri paljastus otetaan Bon Tempsissa vastaan kutakuinkin hyvin. Mutta sitten Merlotte’s-baarin takapihalta löytyy ihmispuuman ristiinnaulittu ruumis.

Sookie päättää selvittää, kuka murhateon teki ja miksi. Hän ei kuitenkaan arvaa, että samaan aikaan vampyyri- ja ihmissusikuntaakin vanhempi, voimakkaampi ja salaisempi yliluonnollisten olentojen joukko valmistautuu sotaan. Ja Sookie on tässä sodassa aivan liian inhimillinen pelinappula.