Mikro - Michael Crichton, Richard Preston7

Kirja-arvio :: Mikro

Kirjoittanut KirjojenAhmija

Kirjan alku oli hieman tylsähkö ja pitkäveteinen. Tarinan kehittyessä se kuitenkin tempaisi mukaansa. Tarina koostui aluksi monista eri osista, jotka myöhemmin nivoutuivat yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi. Kirjan aihekin oli erittäin mielenkiintoinen ja sen mielenkiintoisuutta lisäsi kirjailijan kirjoitustyyli. Lukijana en samaistunut yhteenkään hahmoon, mikä oli hieman harmi. Kokonaisuudessaan kirja oli kuitenkin hyvä ja suosittelen sitä eteenpäin, varsinkin luonnontieteistä kiinnostuneille.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Mikro

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kansi: Will Staehle. Sidottu, kansipaperi.

Herkkua Jurassic Park -faneille! Päihittääkö tieteellinen keksintö luonnonvoimat?

Seitsemän Cambridgen jatko-opiskelijaa kutsutaan Havaijille Nanigenin tutkimuskeskukseen tutustumaan uuteen mullistavaan teknologiaan. Laitos kehittää uusia lääkeaineita hyönteisiä tutkimalla.

Johtajalla ei ole puhtaat jauhot pussissaan, ja hän huijaa opiskelijat kutistushuoneeseen. He päätyvät keskelle hyönteisten maailmaa, missä ihmisäly joutuu vastakkain luonnon mittaamattomien voimien kanssa.

Tieteisjännäreistään maailmankuulun Michael Crichtonin (1942–2008) keskeneräiseksi jääneen trillerin viimeisteli kirjailija Richard Preston.