Kadotettujen sielujen kaupunki

@ Cassandra Clare
Kadotettujen sielujen kaupunki (Varjojen kaupungit #5) - Cassandra Clare 8.26   296

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Terhi Leskinen.

1. laitos 2013. Kannen kuva: Cliff Nielsen. Sidottu.
2. laitos 2014. Seven. Kannen kuva: Cliff Nielsen. Nidottu.
3. laitos 2024. Kannen suunnittelu: Perttu Lämsä. Nidottu.

Rakkaus. Veri. Petos. Kosto. Miten paljon Clary on valmis maksamaan pelastaakseen poikaystävänsä?

Kun Clary Fray saa vihdoin tavata poikaystavänsa Jacen, hän huomaa kauhukseen, että Jacen ja Claryn ilkeän veljen Sebastianin kohtalot on kiedottu yhteen, ja että Jacesta on tullut pahuuden palvelija. Clary on valmis tekemään mitä tahansa rakkaansa puolesta, jopa kuolemaan – mutta voiko hän lunastaa Jacen hengen antamalla tämän sielun joutua kadotukseen?

Hauska, tummasävyinen ja tulikuuma Varjojen kaupungit -menestyssarja!

Kirja julkaistu heinäkuu 19, 2013 (Otava)
Alkuperäinen nimi City of Lost Souls

Taivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit #6) 8.64   202
Varjojen kaupungit I–III 8.64   86
Varjojen kaupungit IV–VI 7.54   22

heinäkuu 24, 2019

Juoni alkaa tässä vaiheessa mennä jo vähäsen epäuskottavaan suuntaan ja kirjoitustyyli ei vieläkään miellytä. Minulla oli vaikeuksia saada kirja luettua, koska se ei imaissut mukaansa missään vaiheessa.

lolde
kesäkuu 30, 2017

Kirja vaikutti aluksi aika mitäänsanomattomalta, mutta puolen välin tienoolla sain juonesta paremmin kiinni ja lopulta jäin koukkuun. Varsinkin kirjan loppu oli todella mielenkiintoinen ja hetkellisesti kävin kauhun rajamailla Magnuksen ja Jacen takia.

inari
kesäkuu 19, 2015

Namnam.. Magnus ja Alec >:)

Milzu
toukokuu 23, 2015

Jordanin ja Maian suhde antaa vähän lisäväriä kirjaan.

Saki
huhtikuu 13, 2015

Tasaisen hyvää teosta Clarelta, mutta ei minusta ollut edellisen kirjan veroinen. Loppu oli vähän noh, tylsä, koska sen pystyi arvaamaan ennalta. Muuten kyllä ihan hyvä. Odotan innolla seuraavaa osaa. Sebastian on minusta todella hyvä pahis, ja Jace-pahista oli hienosti kuvailtu. Alec ja Magnus ovat ihana pari, ja Simonin ja Isabellen mielenkiintoinen suhde antaa myös väriä tähän kirjaan. Eikun seuraavan kimppuun.

weeping angel
maaliskuu 23, 2015

Rakastin tätä kirjaa niin paljon♥ En kuitenkaan pitänyt tästä kirjasta yhtä paljon kuin edellisistä osista, joten kesti vähän yli puoli viikkoa lukea (normaalisti tulee luettua parissa päivässä). Se johtunee luultavasti siitä, että Jace "ei ollut oma itsensä", joten en tykkä siitä niin paljon. Tällä hetkellä elämä on aika kamalaa kun mulla ei oo vielä seuraavaa osaa ja oon nii rakastunu Jaceen (tajusin just että oli ensimmäinen kerta ku iha kunnolla rakastuin johonki henkilöön kirjassa) Viimeisellä sivulla alkoi vaan kyynelet valua ja itken vieläkin aina kun ajattelen asiaa:'(

Janski_
toukokuu 7, 2014

Aiiivan ihana kirjasarja. Jotenkin tuntuu, että jokainen kirja on entistään parempi. Ihanaaaa!! Ja seuraava kirja :) <3

BlackRose99
huhtikuu 8, 2014

Paras sarja IKINÄ!!!!Ainoa huono puoli oli Alecin Magnuksen loppu. Seuravaa osaa odotan innolla.

Rauros
maaliskuu 21, 2014

RAKASTAN TÄTÄ SARJAA!! Meinasin ihan oikeasti paiskata kirjan päin seinää kun luin Alecin ja Magnuksen lopusta....! Mutta Taivaallisen tulen kaupunkia odotellessa!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3! Tämä kirja oli taas yksi ihana taidonnäyte Cassandra Clarelta <3! Oikeasti olen aivan tämän sarjan lumoissa jonka olen lukenut noin. 3-5 kertaa! Mutta on liian monta sanaa kuvailemaan kuinka taitava Clare on ja sanon nyt yhden sanan joka kuvaa Clarea ja se on MAHTAVA <3! Kiitos Clare <3<3

Ninjaorava
helmikuu 23, 2014

Tämäkin on taas äärimmäisen mahtava kirja Clarelta. Mutta se Magnuksen ja Alecin loppu... Oli todella lähellä etten repinyt kirjan sivuja irti ja paiskannut takkaan palamaan. Taivaallisen tulen kaupunkia odotellessa (City of heavenly fire).

Jossu89
lokakuu 20, 2013

Kadotettujen sielujen kaupungin lähtökohta on mielenkiintoinen. Pian kuitenkin alkaa tuntua, että kirja junnaa vähän paikallaan. Pidän siitä, että tässä sarjassa ei seurata vain yhtä paria, vaan heitä ja samalla näkökulmia on useita. Erityisesti tässä osassa ilahdutti Jordanin ja Maian suhteen seuraaminen. Kirjan henkilöistä suurin osa on myös sellaisia, joista pidän ja joiden elämää on ihan mukava seurata. Oli myös ilahduttavaa huomata, ettei kirjan pahista, Sebastiania, kuvata aivan täysin pahana ja hetkittäin jopa pidin hänestä, vaikka yleensä on pahiksista välitä. Vaikka tätä kirjaa enimmäkseen oli ihan mukava lukea, se ei kuitenkaan aivan täysi napakymppi ollut. Tuntui, että jotakin jäi puuttumaan. Oli ihan mielenkiintoista seurata saadaanko Jace takaisin, mutta loppuratkaisu oli aika helppo arvata etukäteen. Kaikesta huolimatta oli tämä ihan koukuttava kirja ja seuraavaa osaa odottaa jo.

elokuu 15, 2013

Piidin tästä kirjasto todella paljon ja tämä oli ehkä tämän sarjan paras osa tähän mennessä. Kirja ei ollut missään vaiheessa tylsä ja minusta oli ihanaa että Clary ei enään ollut tappeluissa avuton vana osasi jo itsekkin tehdä jotain, kun taas aiakisemmissa hän on ainavain ruennut huutamaan ja muut on joutunut pelastamaan. Pidän kaikista kirjan hahmoista ja odotankin innolla sarjan viimeistä osaa!

Kirjaneito
elokuu 11, 2013

Kadotettujen sielujen kaupunki on oivallinen esimerkki Claren mahtavasta huumorista. Huumorin nasevuus on ollut monesti hiukan taka-alalla edellisissä kirjoissa, mutta tässä kirjassa sitä on ja paljon. Huomasin hykerteleväni monessa kohdassa hahmojen järjettömyyksille, ja huumorin pilke piristää mukavasti muuten aika synkkää tarinaa. Juoni on jännittävä ja vetävä, itse pidin siitä paljon. Kadotettujen sielujen kaupunki ei junnaa missään vaiheessa paikallaan, koko ajan tapahtuu ja monen henkilön näkökulmasta. Clare osaakin vaihtaa näkökulmaa juonikkaasti, juuri kun jotain jännittävää tapahtuu varmistaen siten lukijan koukuttumisen. Hahmot olivat ihania, kuten aina. Tällä hetkellä sarjassa ei taida olla pahiksia lukuun ottamatta ainuttakaan hahmoa, josta en pitäisi. Jace on tietysti ikuinen suosikki ja erityisesti minua viehätti ja inhotti tässä kirjassa Jacen pahisvastine. Clare oli kuvannut hahmon hyvin, niin että lukija ymmräsi aina kumpi Jace on kyseessä. Myös Sebastian jäi mieleen oivallisena pahishahmona. Kadotettujen sielujen kaupunki on täynnä romatiikkaa. Jacen ja Claryn lisäksi pariskuntia on niin paljon, että romanttisia hetkiä on miltei liian paljon (muttei kuitenkaan ihan liikaa). Myös Jacen ja Claryn suhde tuntui välillä rasittavalta, sillä kirjassa korostui Claryn kärvistely ja haikailu Jacen perään. Kokonaisuutena kirjasta jäi hyvä maku suuhun, ja loppuratkaisu sai sormet syyhyämään seuraavaa osaa.

heinäkuu 30, 2013

Mä olen ehkä vähän outo, mutta mun mielestä tää kirjasarja on edelleen aivan mahtava. On totta että pelkäsin kirjasarjan laadun suhteen kun sain kuulla että sarja pitenee vielä kolmella osalla, mutta en ole yhtään pettynyt. Juoni ja juonikuviot ovat edelleen mahtavia ja hahmot ovat ihania. Alecin ja Magnuksen jutun katkeaminen tosin ärsytti, mutta toivon mukaan he palaavat yhteen viimeisessä osassa. Claren kirjoitustyyli on ollut koko ajan tosi hyvä ja kirjailijalla on loistava mielikuvitus. Inhottaa vain kun viimeinen osa ei ole vielä ilmestynyt edes englanniksi. Saa nähdä kuinka kauan sitäkin saa odotella suomeksi. No, toivon mukaan ei kauhean kauan.

Truuners95
elokuu 3, 2013
heinäkuu 28, 2013
TP
tammikuu 13, 2023

Pari sivua pääsin taas eteenpäin kunnes oli pakko laittaa kirja kiinni ja hieroa tinneriä silmiin. Vielä tämän jälkeen viimeinen kirja ja haaste ohi.