Kirja-arvio: Noitalapsi

Kirjoittanut Matti Karjalainen - 3.0

Englanti, noin vuonna 1659. Noitavainot ovat meneillään. Köyden jatkoksi joutuu myös Mary-nimisen tytön isoäiti, eikä välttämättä ihan syyttä. Päästäkseen inkvisitiolta turvaan Mary lähetetään puritaanisiirtolaisten mukana Yhdysvaltoihin, jossa hän päätyy pieneen Bethelin kaupunkipahaseen. Ikävä kyllä ongelmat eivät ole sielläkään takana kun paholaisen kaikkialla näkevät saarnamiehet pääsevät vauhtiin. Celia Reesin "Noitalapsi" on hyvin kirjoitettu historiallinen päiväkirjamuotoon luottava romaani kiinnostavasta aiheesta. Harmillista kyllä, ihan kaikkea potentiaaliaan kirja ei saa hyödynnettyä, sillä henkilöhahmot jäävät vähän ohuiksi ja tarinaankin alkaa muodostua kunnolla jännitettä vasta viimeisen viidenkymmenen sivun aikana. Mutta joo, tykkäsin kuitenkin.

Tietoa kirjasta :: Noitalapsi

Celia Rees Julkaistu: 2004
Tyylit: fantasia, historia, nuoret
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Paula Herranen. Kannen valokuva: Wolfgang Mustain. Kannen kuvitus Mary Evans Picture Library. Kannen suunnittelu: Nathan Burton. Sidottu, kansipaperi.

Guardian-palkintoehdokas 2000.

Mitä Marylle tapahtui kolmesataa vuotta sitten?

Käsinkirjoitettuja paperiarkkeja tilkkutäkin vuoren alla. Tilkkutäkin johon kukaan ei ole koskenut yli kolmeensataan vuoteen. Kunnes ... (lisää)

Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Riitasointu (Langennut enkeli, #2)Liitto (Unien kirjat, #3)Näkijä (Noitalapsi, #2)Tuulen tavoittelua (Vuorileijonan varjo, #6)
Eija, NoctilucA, Thialfi, LordStenhammar
Uusin jäsen: Ella Parviainen