Sudenlapset (Pohjankontu #2) - Helena Waris7

Kirja-arvio :: Sudenlapset

Kirjoittanut Hiir

Helena Waris on mahtava kotimainen kirjailija, jonka teksti on mukavaa ja rentoa luettavaa. Kirja keskittyi paljon Karraniin ja se jäi häiretsemään minua. Välillä olisi ollut hyvä kuulla Rokesta ja Niiristä, mutta heidän tarinansa jäi hyvin taka-alalle. Itse en pidä siitä kuinka välissä jokin nimeltämainitsema hahmo puhuu ja kommentoi hahmojen elämää. Lopussa kuitenkin lukijalle selviää kuka oli koko kirjan ajan kertonut välillä. Hyvä kirja ja suosittelen lämpimästi.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Sudenlapset

Sidottu, kansipaperi.

Kuvastaja-palkinto 2012.

Jatkaa osittain Uniin piirretyn polun tarinaa, vaikkakin kertoo uusista ihmisistä ja toisesta ajasta.

Noitanaisia ja uljaita ukkosmiehiä, julmia taisteluja, taikuutta ja romantiikkaa – muinaissuomalainen fantasiamaailma lumoaa kaikenikäiset

Hurja Mustarinnan soturi Roke ja kuolleiden mailla Luusuvannossa kasvanut hiljainen Karran ovat kaksoset. Kymmenen vuoden eron jälkeen he kohtaavat lähteäkseen noitasaarelle Vornanmutkaan hautaamaan äitiään, noita Terihania.

Periltä löytyy Sudenmarja, synkkä ja ahdistunut lapsi, jota kaksoset erehtyvät luulemaan pikkusisarekseen ja Vornanmutkan seuraavaksi noidaksi. Esiäideiltä Karran saa kuitenkin kuulla, että hänestä itsestään on määrä tulla Vornanmutkan ensimmäinen miesnoita.

Matkasta kohti velhoutta alkaa Sudenlasten suuri seikkailu.

Helena Waris (s. 1970) on neljän lapsen kotiäiti ja puutarhuri Ristiinasta. Hänen esikoisensa Uniin piirretty polku sai Suomen Tolkien-seuran Kuvastaja-palkinnon vuoden 2009 parhaana kotimaisena fantasiakirjana.