Kirja-arvio: Jäänteiset

Kirjoittanut Fade - 4.5

Ah, vihdoin sain tämänkin kirjan käsiini ja odotus todellakin palkittiin! Ajatus luurankoetsivästä on vain niin mielenkiintoinen, että jo se saa innotuksen kasvamaan ihan uskomattomiin sfääreihin. Siihen vielä vähän lisää taikuutta, nekromantikkoja, riitoja, ihmissuhteita... Täydellistä! Voisin ylistää kirjaa (ja koko sarjaa) varmaan vaikka kuinka paljon, mutta luulen että se ei kiinnosta ketään. Sen takia minun on surukseni pakko kertoa, että vaikka olen kuinka ihastunut tähän sarjaan, tämä osa oli hieman edellisiä huonompi. En tiedä mistä se johtui, ehkä siitä että kirjassa ei ollut riittävästi eroavaisuutta aikaisempiin osiin. Totta kai Landy osaa kirjoittaa todella hyvin ja kiinnostavasti, mutta jokin tämän kirjan juonessa jäi painamaan mieltäni. Se ei kuitenkaan estä minua odottamasta tulevia osia aivan yhtä innolla, kuin tätäkin kirjaa odotin.

Tietoa kirjasta :: Jäänteiset

Derek Landy Julkaistu: helmikuu 22, 2013
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Valkyrian kuollut Gordon-setä painoi sormenpäänsä vastakkain ja katsoi Valkyriaa niiden yli. ”Olet saanut selville todellisen nimesi”, hän sanoi. ”Ja todellinen nimesi on Darquesse. Maagi, joka tietää oikean nimensä pääsee käsiksi voimiin, joista muut maagit voivat vain uneksia.”

Keplon apulainen Valkyria ei halua olla Darquesse, paha maagi joka tuhoaa maailman. Hän ei ... (lisää)

Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)Pimeitä aikoja (Keplo Leutokalma, #4)Leikkiä tulella (Keplo Leutokalma, #2)Keplo Leutokalma (Keplo Leutokalma, #1)Demoninoita (Korppikartanon salat, #2)
Uusin jäsen: Ninni Steier