Kirja-arvio: Kärpästyttö

Kirjoittanut Rinja - 4.0

Kirja oli parempi kuin odotin. Ensinnäkin kieli oli aivan mahtavaa -- kielikuvat ihania :) -- ja toisekseen päähenkilö oli paljon pippurisempi ja aikaansaavampi kuin takakansi antaa ymmärtää. Häneen oli helppo samastua. Kirjan toiseksi tärkein henkilökin oli toteutettu yllättävän hyvin hänen luonteenlaadustaan huolimatta -- yleensä sellaisten ihmisten kanssa näet menetellään toisin, ja luodaan siinä samalla taas uusi klisekopio. Ja hanhi oli lyömätön. Miljöö oli peruukki-puuteri-musketti -aikaa, mikä toi mukavaa vaihtelua keskiaikainnostukseen. Kaiken kaikkiaan pidin kirjasta aika tavalla, vaikka se ei mikään maailman nurin kääntävä teos olekaan.

Tietoa kirjasta :: Kärpästyttö

Frances Hardinge Julkaistu: lokakuu 12, 2006

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu.

Branford Boase Award 2006, School Library Journal Best Book Award 2006. Guardian-lastenkirjallisuuspalkinnon ehdokas 2006.

Isänsä kuoleman jälkeen orvoksi jäänyt Musca Mye pakenee kotikylästään Corpista, jonka ulkopuolella hän ei ole koskaan käynyt. Paluu entiseen käy hetkessä mahdottomaksi: kylän mylly roihuaa ilmiliekeissä, ja ... (lisää)

Ylismaan Gregor (Alismaan tarinat, #1)Liekki (Liekki-trilogia, #1)Okaruusujen valtakunta (Valtakunta, #1)Vapautettu (Yön talo, #8)Lasinen miekka (Hopea, #2)
Ruska, Darkki, haplotus
Uusin jäsen: Ruska