Perillinen (Perillinen #4) - Christopher Paolini10

Kirja-arvio :: Perillinen

Kirjoittanut LonelyDiamond

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Aivan mahtava päätös sarjalle! Eldunarien löytyminen oli sinänsä "pettymys" koska sitä nyt osasi odottaa nimestä "Sielujen holvi" (tosin itse ajattelin että Galbatorixin eldunarit olisivat löytyneet sieltä, Eragon olisi tuhonnut ne ja mennyt tappamaan voimattoman Galbatorixin). Loppu oli niin koskettava, kun Eragon joutui jättämään rakastettunsa ja koko Alagaesian. Itkin koko illan ja vieläkin on haikea olo, kun ajattelen sarjaa.

Perillinen

Perillinen, eli Sielujen holvi. Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirkka Aulanko. Kannen kuva: John Jude Palencar. Sidottu, kansipaperi.

Kohtaloaan seuraava nuori Eragon ja hänen lohikäärmeensä Saphira ovat kulkeneet pitkän matkan. Edessä on vielä monta vaaraa ennen kuin unohtumaton tarina saa päätöksensä. Ovatko Eragon ja Saphira valmiita kohtaamaan Galbatorixin? Tässä taistelussa ei ole tarjolla uusia mahdollisuuksia.

Christopher Paolinin luomaa lohikäärmesaagaa on seurattu huippusuosituissa romaaneissa Eragon, Esikoinen ja Brisingr. Sarja on yksi 2000-luvun suuria kirjallisia menestystarinoita, ja se päättävää fantastisen dramaattista Perillistä odottavat kaikenikäiset lukijat maailman joka kolkilla. Eragonin ja Saphiran taru saa viimein arvoisensa, uljaan lopun, kun alkamassa on kaikkien aikojen seikkailu. Älä jätä väliin!