Kirja-arvio: Villiin luontoon

Kirjoittanut Inactive - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Villiin luontoon oli ensimmäinen kirja romaaneista, jonka olen lukenut vapaatahtoisesti. En muista, mistä päädyin/sain kirjan käsiini ja lukaisin aloitusluvun. Kiinnostukseni nousi ja kohta olinkin jo lukenut koko kirjan ja halusin lisää. Kirjan kirjoitustyyli ja tapa on mitä mainion. Puhutaan "kissojenkieltä" eli esim "kaksijalka" tai "ukkospolku" ja kissat ovat aivan tavallisia, eikä mitään superfantasioituja laaserkatseisia mutantteja. Tämä tekee kirjasarjasta erittäin hyvän. Villiin luontoon tempaisee mukaansa heti ensimmäisestä kappaleesta. Ruskan käyttäytymiseen pystyy samaistumaan, joka herättää kiinnostuksen lähteä metsään, kuten Ruskakin teki. Mainio, ensimmäinen osa, parhaimmasta kirjasarjasta, jota olen lukenut. 5/5

Tietoa kirjasta :: Villiin luontoon

Erin Hunter Julkaistu: lokakuu 15, 2009
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Sukupolvien ajan neljä villikissojen klaania – Myrskyklaani, Jokiklaani, Tuuliklaani ja Varjoklaani – on jakanut metsän soturiesi-isiensä säätämien lakien mukaan.

Muiden klaanien reviirejä uhkaava Varjoklaani kuitenkin voimistuu päivä päivältä, ja Myrskyklaanin kissat ovat vakavassa vaarassa. Uljaita sotureita kuolee, ja jotkut varsin ... (lisää)

Karkotus (Soturikissat: Kolmikon mahti, #3)Tulitähden tehtävä (Soturikissat-erikoisseikkailut, #1)Hehkuva tähti (Soturikissat: Klaanien synty, #4)Unohdettu soturi (Soturikissat: Tähtien enne, #5)Neljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)
Uusin jäsen: Topi Kopakkala