En ole koskaan ollut suomisarjojen tai - elokuvien fani ja aloitin tätä kirjaa lukemaan sen jälkeen kun olin nähnyt tämän sarjan trailerin. Jotenkin häiritsi koko ajan se, että kuulin päässäni trailerin henkilöiden suomenkielisen puheen ja ne hahmot, ja jotenkin sei söi uskottavuutta kirjasta. Muutenkin tarina tuntui jotenkin niin keskeneräiseltä. Kuvailut jäivät todella vähälle ja kirjan tapahtumat vaihtuivat yhdestä toiseen kuin iskusta, joten jäin välillä hämmentyneenä miettimään, että eikös ne tyypit olleetkin siellä, mutta saman sivun aikana he olivatkin jo täysin eri paikassa. Aivan kuin kirjaan olisi lätkäisty tulevan tv-sarjan käsikirjoitus. Nopea ja hämmentävä. Lisäksi tämän kirjan hahmot olivat jokainen omalla tavallaan todella ärsyttäviä. En oikein saanut otetta kenestäkään heistä ja suuremman osan aikaa minun teki mieli vain läiskiä heitä poskille tai jotain vastaavaa. Nymfien ja Satyyrien välinen systeemi oli karmiva kaikessa kokonaisuudessaan. Ja jotenkin tää miesten kanssa makaamis-systeemi oli enemmänkin korni kuin lumoava. Joku tässä kirjassa mätti ja pahasti. Loppua kohden ehkä hiukan parani kun alkoi tulla toimintaa ja kappaleetkin olivat vähän pidempiä paikoitellen. Outo kirja.

Tietoa kirjasta :: Nymfit: Montpellierin legenda

Miikko Oikkonen, Sari Luhtanen Julkaistu: syyskuu 9, 2013
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: kotimainen, tv-sarja

Sidottu, kansipaperi.

SUOMALAINEN FANTASIALEGENDA SYNTYY

Kolme nymfiä, Didi, Kati ja Nadia, elävät keskuudessamme ikuisesti nuorina, vaarallisen viettelevinä ja tuhoisan tappavina.

Nymfit ovat hengenvaarallisia miehille, mutteivät selviä hengissä ilman heitä.

Kati ja Nadia uskovat nuoren Didin olevan odotettu tarujen nymfi, joka johdattaa nymfien suvun vapauteen heidän arkivihollistensa, satyyrien vallan alta. Niinpä Didi joutuu hävittämään ... (lisää)

Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Hämärän partio (Partio, #3)Aavekauppiaan tytär (Rikoskomisario Chen, #1)Kapteeni Kuolio ja Juhannuskylän noitaYöpartio (Partio, #1)
Uusin jäsen: Ella Joku