Reginan laulu - David Eddings, Leigh Eddings4

Kirja-arvio :: Reginan laulu

Kirjoittanut pikantti

Olen tykännyt todella paljon Eddingsejen tavasta kirjoittaa, mutta tämä kirja ei oikein iskenyt. Kirjaan ei päässyt sisälle ollenkaan. Se on kirjoitettu liian selittävästi, lukija jää auttamatta ulkopuoliseksi. Aihekaan ei sinänsä ollut erityisen mukaansatempaava, koska murhaajan pystyi päättelemään aivan kirjan alussa, ja loppu kirja olikin murhaajan selvittelyä.

Reginan laulu

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Pasi Punnonen. Sidottu, kansipaperi.

Kansainvälisen fantasiakirjallisuuden ykkösnimi David Eddings tekee uuden aluevaltauksen yhdessä Leigh-puolisonsa kanssa. Eddingsien uutuusromaani on kiehtova yhdistelmä psykologista trilleriä, kihelmöivää murhamysteeriä ja kummitustarinaa.

Regina ja Renata Greenleaf ovat identtiset kaksoset, jotka teini-iässäkin ajattelevat ja toimivat aina samoin – he ovat jopa kehittäneet oman kaksoiskielensä, jota kukaan ulkopuolinen ei ymmärrä. Eräänä kohtalokkaana iltana toinen tytöistä murhataan raa'asti, eikä murhaajaa saada kiinni. Eloonjäänyt, silminnäkijänä ollut sisar käpertyy itseensä, kieltäytyy puhumasta ja kärsii ilmeisesti täydellisestä muistinmenetyksestä. Mutta kumpi tytöistä hän on – Regina vai Renata?

Vanhan perheystävän poika Mark onnistuu lopulta murtamaan tytön hiljaisuuden. Kaikki ei kuitenkaan ole hyvin. Tyttö kärsii painajaisista, joissa hän elää sisarensa kuoleman yhä uudelleen. Samaan aikaa kaupungissa iskee salamurhaaja, ja Mark alkaa epäillä, että kaksoset liittyvät surmatöihin jollakin yliluonnollisella, hirvittävällä tavalla...