Varjojen kaupungit I–III - Cassandra Clare8

Kirja-arvio :: Varjojen kaupungit I–III

Kirjoittanut Pyrexia

Itselläni otti hieman aikaa tämän kirjan lukeminen, vaikka hyvä kokonaisuus olikin. Juoni oli mielenkiintoinen ja erilaisia käänteitä löytyi. Toisissa kohdissa tämä kirja kuitenkin tökki, ja lukeminen jäi vähemmälle. Ne kohdat jossa joku hahmoista on asenteella ”Kukaan muu ei osaa, eikä ymmärrä mitään, vaan minä olen ainoa joka osaa ja ymmärtää kaiken.” on hieman häiritseviä. Mutta kuten aikaisemmin sanoin kokonaisuutena idea ja juoni oli hyvä. Tuossa kuitenkin jo jatko-osa odottaa pöydällä lukemista, joten kyllä nuo kolme ensimmäistä kirjaa sen verran koukutti.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Varjojen kaupungit I–III

Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu. Sisältää kirjat Luukaupunki, Tuhkakaupunki ja Lasikaupunki.

Hauska, tummasävyinen, seksikäs – tulikuuman Varjojen kaupungit -menestyssarjan kolme ensimmäistä osaa yksissä kansissa.

15-vuotias Clary Fray joutuu outojen tapahtumien todistajaksi, kun nuori poika surmataan newyorkilaisella klubilla. Clary huomaa näkevänsä jotain, mitä muut eivät näe: varjometsästäjiä ja muita yliluonnollisia olentoja New Yorkin arkitodellisuuden laitamilla. Häikäisevän komea ja ylimielinen nuori varjometsästäjä Jace Wayland oppaanaan Clary sukeltaa alamaailmaan ja saa tietää itsestään asioita, jotka muuttavat hänen elämänsä lopullisesti...