Aluksi on sanottava, että pelkään jo etukäteen tv-sarjan tuntuvan kummalliselta, mikä varmasti johtuu suomen kielestä, vaikkeivät asiat siitä saisi olla kiinni - hienoa, että tällaista tehdään myös kotimaassa! Olen vain vilkaissut traileria pikaisesti, joten kirjan lukemista se ei minun kohdallani haitannut. Kirja etenee kyllä mielestäni sutjakasti ja sopinee vaikka True Blood -faneille, mutta jokin siinä vaivasi... onko se ajatus nymfeistä ylipäänsä, siitä että naiset ovat miehistä ja seksistä yhtä riippuvaisia kuin nämä naiset ovat, heidänhän käy suorastaan huonosti, josseivät saa "ravintoa" riittävin väliajoin? Nymfejä enemmän oikeastaan miellyin satyyreihin, jotka tuntuvat mielenkiintoisemmilta hahmoilta. Toivottavasti näyttelijät eivät pilaa mielikuviani. Ihan hyvä kirja tämä oli, jollei anna tiettyjen asioiden häiritä. Kotimaisuuden vuoksi suosittelen tutustumaan, että pysyy ajan tasalla siitä, mitä tällä rintamalla Suomessa tapahtuu! Luultavasti luen myös seuraavan osan, jollei tv-sarjassa paljasteta loppuja tapahtumia etukäteen.

Tietoa kirjasta :: Nymfit: Montpellierin legenda

Miikko Oikkonen, Sari Luhtanen Julkaistu: syyskuu 9, 2013
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: kotimainen, tv-sarja

Sidottu, kansipaperi.

SUOMALAINEN FANTASIALEGENDA SYNTYY

Kolme nymfiä, Didi, Kati ja Nadia, elävät keskuudessamme ikuisesti nuorina, vaarallisen viettelevinä ja tuhoisan tappavina.

Nymfit ovat hengenvaarallisia miehille, mutteivät selviä hengissä ilman heitä.

Kati ja Nadia uskovat nuoren Didin olevan odotettu tarujen nymfi, joka johdattaa nymfien suvun vapauteen heidän arkivihollistensa, satyyrien vallan alta. Niinpä Didi joutuu hävittämään ... (lisää)

Varjojen kaupungit IV–VIKapteeni Kuolio ja Hervannan hiisiKeskiyön valtiatar (Varjometsästäjät, #1)Käärmeenlumooja (Faunoidit, #1)Uusi alfa (Kissojen kesken, #6)
Uusin jäsen: Ella Joku