Novellit ei edelleenkään ole mun teekuppini. Pari sellaista, joista tykkäsin, kuten kokoelman avaava Magdalena Hain Vaskimorsian (Atorox-ehdokas). Muuten jäi aikalailla sellainen tunnelma, että pidemmässä jutussa näistä ois saanut enemmän irti.

Tietoa kirjasta :: Steampunk! – Koneita ja korsetteja

J. S. Meresmaa, Markus Harju Julkaistu: marraskuu 18, 2012
Tyylit: antologia, vaihtoehtohistoriasteampunk
Avainsanat: kotimainen

Toimittaneet J. S. Meresmaa ja Markus Harju. Nidottu.

Sisältö:

• Magdalena Hai: Vaskimorsian
  • Saara Henriksson: Arkistonhoitajan salaisuus
  • Heikki Nevala: Hevostuhatjalkainen
  • J. S. Meresmaa: Augustine
  • Markus Harju: Prahan teurastaja
  • Shimo Suntila: Kruunun ... (lisää)
  • Jani Kangas: Kapina tunturilla
  • Christine Thorel: Viuhka käy kartanossa
  • Anni Nupponen: Joka ratasta pyörittää (Atorox-voittaja 2013)

Suomen ensimmäinen kokonaan kotimaisin voimin tehty steampunk-novellikokoelma saapuu areenalle! Yhdeksän tarinaa ja yhdeksän kirjoittajaa, jotka höyrykoneiden, silinterihattujen ja kreisien keksintöjen vaihtoehtomaailmat ovat houkutelleet tarttumaan mustekynään. Jos olet kaivannut kertomuksia, joissa on ripaus vanhan ajan henkeä; seikkailuja, koneihmisiä, lännenromantiikkaa ja keksintöjä, jotka olisivat voineet olla todellisuutta, tätä antologiaa ei kannata ohittaa. Ja mikäli höyrypunk on jo tuttu käsite, sitä suuremmalla syyllä Steampunk! — Koneita ja korsetteja on pakkohankinta!

Ilmojen sotaherra (Oswald Bastable, #1)Steampunk! – Silintereitä ja siipirattaitaHämäränsäteet (Ursiinitrilogia, #2)Susikuningatar (Gigi ja Henry, #3)Teräksinen tsaari (Oswald Bastable, #3)
Pete, Jouni
Uusin jäsen: Lauri Wallivaara