Surunsyöjät (Surunsyöjät #1) - Veera Laitinen10

Kirja-arvio :: Surunsyöjät

Kirjoittanut Janski_

Vaikka kirjailija oli suomalainen, kirja oli silti todella hyvä. Kirjan juoni oli mielenkiintoinen. Myös henkilöt olivat todellisen oloisia, eikä liian keksittyjä. Minun mielestäni kirja oli muuten hyvä, mutta loppuhuipennus tuli liian myöhään, kirjan olisi pitänyt jatkua vielä, koska se jäi selvästikin kesken vielä. Muuten hyvä <3

Surunsyöjät

Graafinen suunnittelu Kalle Pyyhtinen. Sidottu.

Kertomus vihan ja rakkauden liitosta, jossa katse voi tappaa.

Hope McKaya rakastuu pienen kotikaupunkinsa uuteen, arvoitukselliseen tulokkaaseen. Samalla Hopen mystinen ja kuoleman sävyttämä menneisyys herää henkiin. Hän saa käsiinsä ikivanhan paperinpalan, joka ei pala tulessakaan, vaan johdattaa päähenkilön tuskallisten salaisuuksien jäljille. Hänen elämänsä muuttuu, sitä alkaa hallita fantasiamaailman lait.

Veera Laitisen esikoisromaani tavoittaa outojen tapahtumien kautta fantasiamaailman, joka avaa tien sekä elämään että kuolemaan. Psykologisesti oivaltava kerronta kuljettaa pitkin Blue Coven katuja, mutta johdattaa samalla mielen salatuille poluille.

Surunsyöjät on samannimisen romaanisarjan ensimmäinen osa. Se on myös ensimmäinen kotimainen paranormaalista romantiikasta kertova teos, jonka keskiössä on yliluonnollisen todellisuuden rakentuminen ja sen tunkeutuminen arkielämään.