Pedon varjo (Kanen aikakirjat #3) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Pedon varjo

Kirjoittanut Kastehelmi

Huikea päätösosa Kanen aikakirjat-sarjalle. Kuten aiemmatkin kirjat, tämäkin vangitsi lukijat ja suorastaan imi heidät osaksi juonta. Tuntui kuin olisi itse ollut kirjan tapahtumien taustajoukoissa.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Pedon varjo

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Arvostelu- ja myyntimenestykseksi noussut nuorten fantasiatrilogia päättyy hengenvaaralliseen seikkailuun.

Kanen sisarukset Carter ja Sadie tiesivät saavansa koulutusta taikavoimien käytössä saattaakseen muinaisen Egyptin jumalten järjestyksen jälleen maailmaan. Mutta heillä ei ollut aavistustakaan, että maailma suistuisi samalla täydelliseen sekasortoon.

Kaaoksen käärme Apep uhkaa tuhota koko maailman. Taikurit ovat kääntyneet toisiaan vastaan ja jumalat ovat katoamassa. Kanen sisarusten rinnalla taistelleista ystävistä toinen on kadottamassa elämänvoimansa ja toinen pitää vanhuudenhöperöä Ra-auringonjumalaa aisoissa.

Syöksyessään hengenvaarallisesta seikkailusta toiseen sisarukset yrittävät olla ajattelematta, että he ovat vain pari teini-ikäistä, joiden tehtävänä on estää maailmaa syöksymästä omaan tuhoonsa.