Aamunkoi (Houkutus #4) - Stephenie Meyer6

Kirja-arvio :: Aamunkoi

Kirjoittanut LonelyDiamond

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Aamunkoi oli viihdyttävä, mutta todella ennalta-arvattava kirja. Kirjassa parasta oli Jacobin näkökulmasta kerrottu osa. Loppu oli pettymys. Ensin vouhotettiin taistelusta ja sitten Volturit vain luovuttavat ja lähtevät kotiin eikä minkäänlaista tappelua synny. ENNALTA-ARVATTAVAA! Ja Bellan brutaalinen raskaus ja synnytys oli järkyttävää. Odotin päätösosan olevan sarjan paras teos, mutta lopulta Bella saakin kaiken haluamansa ja kaikki kääntyy parhain päin ilman minkäänlaista ponnistelua tai vaivannäköä.

Aamunkoi

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu.

”Älä pelkää”, kuiskasin. ”Me kuulumme yhteen.” Äkkiä minut valtasi tunne, että sanani olivat totisinta totta. Tämä hetki oli niin virheettömän oikeanlainen, ettei vähintäkään epäilyksen sijaa jäänyt. Hänen kätensä kietoutuivat ympärilleni, puristivat minut häntä vasten... Tuntui, kuin jokaista hermoani kihelmöisi. ”Ikuisesti”, hän myönsi.

Suunnaton intohimo Edwardia kohtaan ja syvä yhteys Jacobiin ovat repineet kahtia Bellaa, joka on nyt elämänsä äärimmäisessä käännekohdassa. Hänen edessä oleva valintansa joko liittyä kuolemattomien viettelevään perheeseen tai jatkaa ihmiseloa määrää kahden heimon kohtalon.

Kun Bella on tehnyt valintansa, alkaa ennennäkemätön tapahtumien vyöry, joka johtaa käsittämättömiin seurauksiin. Juuri kun Bellan elämän langat ovat kutoutumassa yhteen kuin kaunein silkki, ne uhkaavatkin tuhoutua yhdessä hetkessä ikuisiksi ajoiksi.

Hämmästyttävä, odotettu Aamunkoi on Houkutus-sarjan huikea päätösosa.