Kirja-arvio: Hirviöidenmeri

Kirjoittanut Kastehelmi - 5.0

OK, minulla ei valitettavasti ole tätä kirjaa kotona, aion kyllä hankkia. Olen lainannut tämän kirjastosta ainakin kahdeksan kertaa, enkä vieläkään ole kyllästynyt. Olisi hauska tietää, miten Rick Riordan saa kirjoitettua kirjan kuin se olisi oikeaa elämää. Kirjan tapahtumat ovat niin uskottavia, että mietityttää, onko Puoliveristen leiri oikeasti olemassa. Ovatko Percy ja Annabeth oikeasti joissain meidän maailmankäsityksemme ulottumattomissa purjehtimassa pitkin Hirviöidenmerta? Kirja oli mielestäni erittäin hyvä, kuinkas muuten.

Tietoa kirjasta :: Hirviöidenmeri

Rick Riordan Julkaistu: helmikuu 11, 2009
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: antiikin mytologia, elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Megaluokan ilmiöksi nousseen seikkailusarjan kakkososassa urhoollinen Percy yrittää pelastaa Puoliveristen kesäleirin antiikin hirviöiden kynsistä.

Newyorkilaista Percy Jacksonia pidetään koulussa surkeana oppilaana. Todellisuudessa hän on merenjumala Poseidonin poika. Kun muilla alkaa leppoisa kesäloma, Percy lähtee Puoliveristen leirille.

Perillä selviää, että leiriä ... (lisää)

Athenen merkki (Olympoksen sankarit, #3)Vaiennut oraakkeli (Apollon, #1)Tyrannin hauta (Apollon, #4)Haadeksen talo (Olympoksen sankarit, #4)Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)
Thialfi, Jorma Isokukko
Uusin jäsen: fiona