Athenen merkki (Olympoksen sankarit #3) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Athenen merkki

Kirjoittanut Saphira.

Kävin hakemassa tämän kirjastosta ja kun olin saanut sen luettua, säntäsin kirjakauppaan ostamaan Athenen merkin omakseni. Syynä Percabeth <3 Voi, että rakastan Percyä xD Tässä kirjassa roomalaiset eivät tuntuneet yhtä ärsyttäviltä kuin Merenjumalan pojassa, paitsi Octavianus. Paras kirja tästä Olympoksen sankarit sarjasta. Ei siltikään päihitä Percy Jackson -sarjaa. :D

Athenen merkki

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kannen kuva: John Rocco. Sidottu.

Huippusuositun sarjan kolmannessa osassa Percy Jackson seikkailee jälleen Annabethin rinnalla.

Juuri kun Annabeth on saanut Hera-jumalattaren järjestämän eron jälkeen vihdoin tavata Percyn, roomalaisten puolijumalien leiri näyttää valmistautuvan sotaan. Annabethia huolestuttaa myös äidin antama lahja, jossa vaaditaan häntä seuraamaan Athenen merkkiä ja kostamaan tämän puolesta. Ei mikään mitätön toive, kun Percy ja Annabeth yrittävät samalla etsiä ja sulkea Kuoleman oven vanhalla mantereella.

Eniten Annabeth kuitenkin pelkää, että Percy on muuttunut roomalaisten leirissä. Että hän ei enää välitä ystävistään. Vaikka Annabeth sodan ja viisauden jumalattaren tyttärenä on syntynyt johtamaan joukkoja, hän kaipaa kipeästi omaa Leväaivoa rinnalleen.

Historianopettajana pitkään toiminut Rick Riordan tietää, kuinka nuoret lukijat koukutetaan. ”Kirjailijan suurin valtti eli käytännönläheinen komiikantaju pääsee tässä jälleen oikeuksiinsa.” – risingshadow.fi kirjasta Merenjumalan poika.