Kirja-arvio: Helsingin alla

Kirjoittanut Katjuska - 4.5

Kirjan lukemisesta on jo jonkin aikaa, joten en muista kaikkea selkeästi. Lainattuani teoksen kirjastosta epäilin hieman, sillä otsikkoon sisältyi sana Helsinki. Kun aloitin kirjan lukemisen huomasin pitäväni siitä, vaikka yleensä en lue tämän tyylisiä kirjoja. Juoni ei ollut tylsä missään vaiheessa ja se parani koko ajan, minkä seurauksena luin kirjan kolmessa päivässä. Tykkäsin siitä että Alvalla oli pakkomielle muistaa, joka ikinen pikku asia ulkoa (erityisesti ihmiset) ja myös siitä, että hän ei aluksi edes välittänyt Joelista. Alistadi kuulosti todelliselta paikalta ja tarinaan oli helppo eläytyä. Plussaa siitä, että tapahtumat sijoittuvat Suomeen.

Tietoa kirjasta :: Helsingin alla

Maria Turtschaninoff Julkaistu: huhtikuu 27, 2012
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Marja Kyrö. Kansikuvan suunnittelu Ea Söderberg. Kuva-aihe: Rodeo.fi / Juha Tuomi ja Istockphoto. Sidottu.

Tiedätkö, mitä Helsingin alla oikeastaan on? Ehkä et haluakaan tietää!

Maria Turtschaninoffin urbaani fantasia tenhoaa lukijansa niin, että kirjaa on vaikea laskea käsistään. Hätkähdyttävän taitavaa kerrontaa!

Jo pienestä saakka helsinkiläistyttö Alva on kontrolloinut ympäristöään. Hän ... (lisää)

Demonin merkitsemätTaivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)Piraijakuiskaaja (Faunoidit, #2)Varjojen valtias (Varjometsästäjät, #2)Käärmeenlumooja (Faunoidit, #1)
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson