Paranormaali (Paranormaali #1) - Kiersten White7

Kirja-arvio :: Paranormaali

Kirjoittanut Sointulause

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Pidin tästä kirjasta paljon. Juoni oli koukuttava ja takakansi pisti jo lainaamaan kirjan. Kirjan lukemisesta on jo jonkin aikaa joten en muista kaikkea tarkasti mutta muistelen, että alku oli hieman liian hidastempoinen. En pitänyt Evien pukeutumistyylistä - Pinkit saappaat ja leopardikuvioinen minimekko? Siis ihan oikeasti? - mutta jos sen laski taka-alalle, kirja oli hyvä. Pidin Lendistä ja hänen kyvyistään, ja että hän pisti vastaan vaikka oli vangittuna. Jotkin asiat olivat hieman liian tyttömäisiä minun makuuni, mutta uskon että joitakin se ei haittaa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Paranormaali

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Kansainvälinen myyntimenestys

Kuusitoistavuotias Evie haluaisi olla ihan tavallinen nuori. Mutta normaalielämä on hieman hankalaa, kun ex-poikaystävä on keiju, Evie on kovaa vauhtia retkahtamassa muodonmuuttajaan, ja hänen työnään on yliluonnollisten olentojen kiinni ottaminen.

Eviellä on oma erityinen kykynsä: hän näkee vampyyrien, ihmissusien, noitien ja muiden olentojen naamioiden läpi. Yhtäkkiä olentoja alkaa kuolla ja kaikki todisteet viittaisivat siihen, että Evie on muinaisen ennustuksen keskiössä. Se siitä tavallisesta elämästä...

Kiersten Whiten esikoisromaani ampaisi ilmestyessään suoraan New York Timesin bestseller-listalle. Se on lukijoiden suosikki, jonka käännösoikeudet on myyty yhteentoista maahan.

”Esikoiskirjailija White kirjoittaa kuin ammattilainen.” – Publishers Weekly

”Nopeatempoinen, viihdyttävä esikoinen. Vuoroin hauska, vuo­roin surullinen mutta ei koskaan siirappinen.” – Booklist

”Erinomaista, romanttista viihdettä.” – Kirkus