Kirja-arvio: Yöpartio

Kirjoittanut Katjuska - 3.5

Minulla oli aika korkeat odotukset tämän kirjan suhteen. Tykkäsin tosi paljon siitä, että kirjassa tuotiin esille valon palvelijoiden kaksinaismoraliisuutta, joten kirja tuntui hieman todellisemmalta eikä niin kliseiseltä hyvä vs paha taistelulta, jossa pahat ovat läpeensä pahoja ja hyvät läpeensä hyviä. Kirjaa oli välillä hieman vaikea lukea, sillä hahmoja oli paljon, samoin tapahtumia. Epäselvyyttä lisäsi myös hieman se, että kirjassa käsiteltiin välillä valon ja pimeyden välistä politiikkaa, joten olisin kaivannut enemmän selityksiä. Juoni kulki välillä hieman liian hitaasti, mutta muuten hyvä kirja, jossa on hieno idea.

Tietoa kirjasta :: Yöpartio

Sergei Lukjanenko Julkaistu: huhtikuu 10, 2012
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia
Avainsanat: elokuva, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 1998. Suomentanut Arto Konttinen. Kansi: Tex Hänninen / BunnyDuck Grafiks. Sidottu.

Moskovassa elää ihmisten joukossa Muita – noitia, velhoja, vampyyreja ja ihmissusia – jotka kuuluvat Valon tai Pimeyden voimiin. Ne ovat riippuvaisia ihmisistä ja toistensa vihollisia, mutta tulevat toimeen, koska noudattavat Sopimuksen ehtoja. Sopimus laadittiin pitkän, tuhoisan sodan päätteeksi. Sen noudattamista valvomaan perustettiin kaksi partiota: Valon ... (lisää)

Veren imussa (Sookie Stackhouse, #4)Hämärän partio (Partio, #3)Veren sitomat (Sookie Stackhouse, #8)Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Pedon veri (Sookie Stackhouse, #9)
Uusin jäsen: Aava Shokhimardonov