Rintsikoita ja luudanvarsia (Rachel #1) - Sarah Mlynowski8

Kirja-arvio :: Rintsikoita ja luudanvarsia

Kirjoittanut Sointulause

Tämä kirja-sarja oli hulvattoman hauska lukukokemus. Lainatessa kirjaa epäilin vähän, kirjan nimi oli hyvin lutoaantyöntävä, mutta itse tarina oli jotain aivan muuta. Monta kertaa sain nauraa vedet silmissä Rachelin töppäyksille. Sarja ei missään vaiheessa tylsistynyt ja aina kun olin yhden kirjan lukenut, oli pakko saada seuraava osa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Rintsikoita ja luudanvarsia

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

2 siskosta + taikavoimat = teininoituutta parhaimmillaan

14-vuotias Rachel saa tietää, että hänen äitinsä ja pikkusiskonsa Miri ovat noitia. Mikä huutava vääryys! Miksei hänkin saanut taikavoimia, joilla voisi loihtia itsensä koulun suosikkitytöksi ja siisteimmän pojan kainaloon. Sisarellista apua on kuitenkin luvassa, äidin kielloista huolimatta. Onhan tytöillä yhteinen vihollinen, isän uusi naisystävä, josta molemmat haluavat eroon ennen kovaa vauhtia lähestyviä häitä. Siispä taikomaan... Miri vain ei vielä hallitse magian maailmaa, joten tiedossa on monenmoista kommellusta ja kiusallista tilannetta, kun keltanokkainen noitaneiti sekoaa loitsuissaan.

Jos minä osaisin taikoa, muuttaisin heti viikonloput seitsemänpäiväisiksi. Eikä koulua olisi ollenkaan. Tiedot ladattaisiin suoraan aivoihin. Mutta… missä me tapaisimme poikia, jos koulua ei olisi?”

”Uskomattoman hauska.” – Kirkus Reviews

”Jokaisella taialla on hilpeät seurauksensa.” – Teen People