Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Kyllä tätä kirjaa odotettiinkin ja innolla! Kirjallisuudessa ei muutenkaan ole kauheasti tullut törmättyä miesten välisiin kirjoihin, joten kun sain tietää Qhuinnin ja Blayn kirjasta, olin ratketa liitoksistani. Ilmeisesti homous ja sitä käsittelevät tekstit ovat nykyisin aika in koska slashia saa lukea fanfictiona niin paljon kuin sielu sietää. Aiemmin en kauheasti perehtynyt moiseen genreen, mutta nyt olen alkanut sille lämmetä ja tämä kirja oli kyllä herkkua jokaisen fanittajan silmille ja mielelle. Tykästyin jotenkin näihin kahteen soturiin jo alkumetreillä kun he ystävystyivät Johnin kanssa ja alkoivat treenata harjoituskeskuksella. Blay jäi ehkä enemmän varjoon heti alkuunsa koska räväkkä Qhuinn oli ihan omaa luokkaansa. Sitten kun heidän välilleen alkoi ilmaantua muutakin kuin pelkkää ystävällistä jutustelua, olin aivan myyty. Entäs sitten ne poikien väliset kuumat kohtaukset?! Olen lukenut näissä kirjoissa aika paljon seksikohtauksia, mutta pitkästä aikaa niiden lukeminen sai posket hiukan punoittamaan. Ward osasi siis hommansa ;) Tuntui jotenkin oudolta tämä Laylan osuus tässä koska olin aina kuvitellut niin kovasti, että kun joku tulee raskaaksi, hän rakastaa lapsensa isää automaattisesti. Tai jotenkin sellainen tyyli näissä kirjoissa on, että on vain yksi linja. Joten oli todella virkistävää lukea tällaista tekstiä, jossa yksi teko ei määritä koko tulevaisuutta. Olen tykästynyt suuresti myös Xcoriin ja haluaisin niiiiin kovasti hänestä ja Laylasta oman kirjansa. Zypher on kanssa semmoinen kiva Zsadistin, Rhagen ja Qhuinnin risteytys, joka sulattaa polveni veteläksi heti. Harmitti ehkä hiukan, että muut hahmot tuntuivat taas vievän sivutilaa pojilta, joista olisin lukenut mieluusti koko kirjallisen verran. Yllätti hiukan tämä Assail-Sola-kuvio, jolle en nähnyt mitään sen erikoisempaa merkitystä koko tarinassa. Tämäkin jäi kesken, joten jäin miettimään jatkuuko show seuraavassa kirjassa vai onko heille jopa tulossa omansa? Trezin kuvio oli aika mielenkiintoinen ja siitä lukisin mieluusti lisää. Kenties tästäkin oma kirjansa tulossa? Qhuinnin veljen ilmestyminen kuvioihin tuli aika puun takaa. Sinänsä hienoa, että Qhuinn sai edes yhden perheenjäsenensä takaisin, mutta tällä juonikuviolla ei minulle ollut mitään sen erikoisempaa merkitystä. Mielenkiinnolla jään odottamaan seuraavaa kirjaa, josta en tiedä mitä odottaa koska nimikin on hyvin erilainen muihin kirjoihin verrattuna. Wrath ei hahmona kauheasti kiinnosta, mutta mikäli siellä on sivutarinoita niin sehän helpottaa hiukan "tuskaani" lukemisen suhteen.

Tietoa kirjasta :: Rakastaja – vihdoinkin

J. R. Ward Julkaistu: lokakuu 24, 2013
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, jännitys
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Timo Utterström. Nidottu.

MUSTAN TIKARIN VELJESKUNTA

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Sukunsa ja aristokratian hylkäämä Qhuinn on vihdoin löytänyt paikkansa julmana taistelijana sodassa lessereitä vastaan. Myös hänen unelmansa perheestä saattaa ... (lisää)

Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14)Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta, #8)Varjeltu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #6)Vapautettu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #9)Uudestisyntynyt rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #10)
wadjet, Pisania
Uusin jäsen: Topi Kopakkala