Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia #3) - Lauren Oliver8

Kirja-arvio :: Requiem: Rakkaus palaa

Kirjoittanut tuu-t1kk1

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Tykkäsin tästä päätösosasta. harmitti vaan kun oli jo juonen kannalta moni tärkiä juttu jo unohtunu mutta ei voi mittään. Lauren Oliver kirjottaa sujuvasti ja kirjassa ei ole tylsiä kohtia jotenka parissa illassa luin. Mukava lisämauste oli Hanan näkökulmasta kirjoitetut osat. Miinusta kuitenkin siitä että en yhtään tykkää kirjoista joissa loppu jää auki eikä ratkaisua kerrota. Kumman Lena sitten valitsi Alexin vai Julianin? Toivon ja uskon että Alexin...:*

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Requiem: Rakkaus palaa

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Marja Helanen. Päällyksen kuva: Gustavo Marx. Alkuperäispäällyksen suunnittelu: Erin Fitzsimmons ja Hilary Zarycky. Sidottu, kansipaperi.

Dystopiatrilogian odotetussa päätösosassa muurit murtuvat ja Lena on väistämättömien ratkaisujen edessä.

New York Timesin bestsellerlistaa koristanut Delirium-trilogia teki Lauren Oliverista dystopiagenren nousevan tähden ja kirjan päähenkilöstä Lenasta netin kirjallisuuspalstojen uuden puheenaiheen. Tunteet kriminalisoivasta yhteiskunnasta kertova sarja saavutti Facebookissa hetkessä kymmeniätuhansia faneja ja nousi Amazonin kesähitiksi. Sarjan päätösosassa sota hallitusta vastaan on täydessä liekissä. Myös tunteiden roihu on kuumaa Lenan joutuessa tekemään valintansa Julianin ja Alexin välillä. Lisää draamaa tuovat Portlandin muurien sisäpuolelle jääneen Hanan vaiheet ja Lenan suhde kuolleeksi luultuun äitiinsä.

FOX 2000 on ostanut sarjan elokuvaoikeudet ja keskustelut sen roolituksesta käyvät verkossa vilkkaana. Sarjan aikaisemmat osat Delirium ja Pandemonium ovat edelleen lukijoiden saatavilla.