Ihan perus - näin sen voi kai lyhyesti ja ytimekkäästi sanoa. Ei mikään mestariteos, mutta ei nyt huonokaan. Maailma on mielenkiintoinen ja uniikki, se antaa kivasti plussaa. Henkilöhahmot häiritsivät ainakin minua alussa, koska puhuvat rotat, kissapeikot, keijut ja kääpiöt toivat niin voimakkaasti mieleeni lasten sadut. Myös heidän persoonallisuutensa olivat hieman ärsyttäviä, niin naiiveja että...! Ainostaan Tahmatassu oli poikkeus. Kirja on ihan nautittavaa lukemista, mutta mielestäni huipulle siitä ei ole.

Tietoa kirjasta :: Lohikäärmeellä ratsastaja

Cornelia Funke Julkaistu: lokakuu 14, 2005
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Tiina Hakala. Mustavalkoinen piirroskuvitus: Cornelia Funke. Sidottu.

Ikiaikaista sadun taikaa ja viisautta, modernin toimintaseikkailun vauhtia

Kaukana Himalajan vuoristossa on tarujen mukaan Taivaan­ Reuna, lohikäärmeiden viimeinen turvapaikka. Sitä lähtee etsimään nuori hopeinen lohikäärme kump­paneinaan peikkotyttö Sorrel ja ihmispoika Ben. Matka on pitkä, vaikea ja vaarallinen. Ihmisten lisäksi ... (lisää)

Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Leopardien laaksoHirviöidenmeri (Percy Jackson, #2)Haadeksen talo (Olympoksen sankarit, #4)Kuolemanvirran maa
Uusin jäsen: valde määttä