Perillä (Tarkoitettu-trilogia #3) - Ally Condie9

Kirja-arvio :: Perillä

Kirjoittanut Leopelle

En oikeestaan aluksi pitänyt tätä niin hyvänä, mutta nyt tämän viimeisen kirjan luettuani jokin kolahti ja huomasin että tämä oikeasti vaikutti minuun. Mulla oli semmoinen tyhjä olo pari päivää sen jälkeen kun olin kyseisen kirjan lukenut (siitä aina huomaan että kirja oli hyvä). Pidin myöskin niistä runoista tosi paljon, Perillä ( +Tarkoitettu ja Rajalla) sai minut oikeastaan innostumaan runoudesta, ja nyt olen itsekkin alkanut väsätä omia runoja :) Pidin myös siitä että kirjassa ei tapahtunut koko ajan kaikkea, vaan siinä kuvailtiin paljon Cassian, Kyn ja Xanderin ajatusmailmaa ja ympäristöä. Kirjassa ei mielestäni kauhesti tapahtunut koko ajan kaikkea, mutta itse ainkin pidin siitä. Tämä oli hyvä, kantaaottava trilogia.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Perillä

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Onnistuuko kansannousu murtamaan Yhteiskunnan vallan?

Jätettyään Yhteiskunnan ja etsittyään epätoivoisesti niin kapinallisia kuin toisiaankin Cassia ja Ky ovat vihdoin löytäneet hakemansa. Hintana on kuitenkin jälleen menetys. Ky jää kansannousun piiriin, mutta Cassia määrätään palaamaan Yhteiskuntaan ja työskentelemään sieltä käsin vastarinnan puolesta. Mikään ei kuitenkaan ole ennustettavissa. Pian kansannousu virallisesti alkaa ja muuttaa kaiken. Löytävätkö Cassia ja Ky toisensa uudelleen, vai onko Cassian kohtalona kaiken jälkeen sittenkin Xander?

Ally Condie on kirjoittanut vangitsevan tarinan tulevaisuuden yhteiskunnasta, vapaudenkaipuusta ja kielletystä rakkaudesta. Trilogiassa on samastuttavat, koskettavat päähenkilöt sekä kaunis sanoihin ja kirjoittamiseen liittyvä ulottuvuus.