Sain kirjan tänään luettua loppuun. Oikein mukavasti eteenpäin kulkeva juoni ja kauniisti kirjoitettu muutenkin. Plussaa siitä, että juonen käänteet toivat tullessaan paljon epäonnistumisia Jacobille, eikä hän saanut hetkessä kaikkea mitä halusi vaan joutui tekemään töitä sen eteen. Aluksi voi olla hieman sekava, mutta selkiytyy kyllä kunhan tarina lähtee rullaamaan. Henkilöitä olisi voinut kyllä kuvata hieman enemmän, ainakin muutamat heistä jäivät hieman pimentoon. Pidin kuitenkin paljon ja sousittelen lämpimästi kaikille. Hurmaava erillaisuudessaan! Luen varmasti jatko-osankin, kunhan se ilmestyy.

Tietoa kirjasta :: Reckless: Kiveen kadonnut

Cornelia Funke Julkaistu: kesäkuu 21, 2011
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: sadut

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Marja Kyrö. Sidottu, kansipaperi.

”Menninkäisen kengät, peukaloisen lakki, norsunluunappi, palanen vesihiiden suomunahkaa – Will oli kätkenyt Jacobin tuliaiset vuoteensa alle, ja tarinat joita veli kertoi, muuttuivat Willin mielessä saduiksi.”

Grimmin satujen henki elää! Fantasian kuningattaren uuden sarjan vahva avaus nousi heti ilmestyttyään New York Timesin bestsellerlistalle

Jacobin ja ... (lisää)

Kesän miekka (Magnus Chase, #1)Katmandun Kobrakuningas (Lampun lapset, #3)Viidakon kadonnut kansaVeriveljen vala (Muinainen pimeys, #5)Darian aarteet
Thialfi, LordStenhammar, Jussi
Uusin jäsen: Damir Zaripov