Peliin kadonnut poika - Reijo Vahtokari6

Kirja-arvio :: Peliin kadonnut poika

Kirjoittanut Mai00

Kannen - joka ei tee kunniaa hyvälle kirjalle- perusteella en olisi ikinä tarttunut kirjaan, jollei lempiopettajani olisi sitä minulle lukuhullulle suositellut. Juoni on hyvä ja mielenkiintoa riitti. Henkilöt ovat hauskoja ja omaperäisiä, ja loppu on yllättävä ja ihana. Jännitystäkin oli saatu tarinaan sopivasti mukaan. Kunnolla alkuun pääseminen kesti, mutta loppua kohden parani. Aihe ei sinänsä ollut minua kiinnostava, mutta kirja oli silti hyvä.

Peliin kadonnut poika

Sidottu.

Fantasialla maustettu tyttöjen ja poikien seikkailukertomus, historiallinen aikamatka tietokonepelien maailmaan.

Kuudesluokkalainen Lauri seurustelee mieluummin tietokonepelien kuin ikätoveriensa kanssa. Erityisen kiire hänellä on koulusta kotiin nyt kun äiti on ostanut upouuden, jännittävän Metapaxin paluu -pelin.

Eräänä päivänä Lauri äkkää koiransa television ruudussa – se on käsittämättömästi joutunut Metapaxin maailmaan! Tellu on pelastettava, mutta miten? Lauri tietää, ettei selviä ilman kaverien apua. Ainut konsti on turvautua Katjaan, luokkatoveriin.

Pelastusoperaatio on tuskin käynnistynyt, kun selviää, että Katjan arkeologi-isä on mystisesti kadonnut tutkimusretkellään pienelle Kreikan saarelle. Kauhukseen Lauri ja Katja tajuavat, että tuo antiikin sankareiden kansoittama saari on Metapax-pelin miljöö.

Reijo Vahtokari on Suomen kuvalehden pitkäaikainen toimittaja. Hänen esikoisromaaninsa Joonas ja seikkailu Metsienmaassa ilmestyi vuonna 2002.