Kirja-arvio: Liikkuva linna

Kirjoittanut tintti89 - 5.0

Kirja on taattua Diana Wynne Jonesin laatua! Kirjan juoni on erittäin mukaansatempaava, eikä arvattavista juonenkäänteistä ole puhettakaan. Kirjailija oli selkeästi nähnyt vaivaa kirjan eteen keksien useita eri tapahtumapaikkoja, joista yksikään ei muistuttanut toisiaan. Kirjan henkilöt olivat aivan ihastuttavia. Kaikilla oli omat erityiset luonteenpiirteensä, jotka kuvasivat hyvin kyseisiä henkilöitä. Erämaan noita jäi itselleni hieman hämäräksi henkilöksi, samoin kuin hänen tulidemoninsakin. Pidin siitä, miten Howlin persoona muuttui kirjan edetessä. Kirjan loppu jäi itselleni hieman hämäräksi, kaikki tapahtui vähän turhan nopeasti. Loppu oli kuitenkin onnellinen, mikä sopi aivan loistavasti tähän kirjaan. Itse kirjailija kirjoitustyyli on aivan tajuttoman söpö hänen käyttäessään erittäin kuvailevaa kieltä olematta kuitenkaan mitenkään vaikeaa. Tästä syystä kirja on erittäin nopealukuinen. Voin suositella lämpimästi kaikille lapsille ja lapsenmielisille.

Tietoa kirjasta :: Liikkuva linna

Diana Wynne Jones Julkaistu: lokakuu 27, 2005
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1986. Suomentanut Ville Viitanen. Kannen kuva: Sami Saramäki.

1. painos: WSOY, 2005. Sidottu.
2. painos: WSOY, 2006. Nidottu.

Boston Globe-Horn Book Award 1986.

Menestys kirjana ja elokuvana!

Hattukaupan Sophie on Hatterin kolmesta sisaresta vanhin, ja kohtalon mukaan hänen on turha toivoa menestystä elämässään. Eräänä päivänä ... (lisää)

Karou, savun tytär (Karou-trilogia, #1)Velho (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #3)Kolmas sisar (Royaumen aikakirjat, #1)Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut, #3)Riitasointu (Langennut enkeli, #2)
KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Ruska