Kirja-arvio: Veden alla

Kirjoittanut satunnainen - 3.5

En ihmeemmin ihastunut tähän teokseen. Se vei kyllä mukanaan ja oli ihan hyvääkin luettavaa, mutta siinäpä se sitten oli. Sen vain luki, mutta se ei herättänyt ihmeemmin ajatuksia ja myöhemmin ei tulisi mieleenkään, että lukisinko uudelleen. Ei vain saanut minua menemään mitenkään pintaa syvemmälle. Kirjan idea on kuitenkin erillainen ja toimiva. Kukapa nyt ei kiinnostuisi tulevaisuudesta, joka sijaitsisikin maan sijasta veden alla? En kuitenkaan tahdo viedä keneltäkään intoa. Lukekaa jos sille tuntuu, ei siinä mitään menetä.

Tietoa kirjasta :: Veden alla

Kat Falls Julkaistu: maaliskuu 23, 2011
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu
Avainsanat: ekokatastrofit

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Arja Gothóni. Ulkoasu: Terhi Haikonen. Sidottu.

Sukella suureen seikkailuun valtamerten syvyyksiin.

Valtameret ovat peittäneet alleen suuren osan mantereista, ja 16-vuotias Ty-poika on elänyt koko ikänsä meren pohjassa. Maan päälle jääneet karsastavat outoa siirtokuntaa. Huhutaan, että sen jäsenillä on ihmeellisiä kykyjä. Voiko ihmisille pinnan alla kehittyä kalojen ominaisuuksia? Uudisraivaajien elämää ... (lisää)

Tuhon aikakirja (Kävelevät koneet, #3)Seikkaileva robottiKävelevät koneet (Kävelevät koneet, #1)Yhdestoista hetkiVastavirta (Veden alla, #2)
Uusin jäsen: juujoo