Draculan tarina - Fred Saberhagen, James V. Hart8

Kirja-arvio :: Draculan tarina

Kirjoittanut satunnainen

Tälle kirjalle on pakko antaa plussaa, koska tämä on ainut vanhemman ikäinen teos jonka olen jaksanut lukea mielenkiinnolla loppuun. Tarina vie perinteisen vampyyrikertomuksen juurille ja on erinomaista vaihtelua nykyajan vampyyrikirjallisuudelle. Teksti on vanhahtavaa ja siksi ajoittain vaikeasti luettavaa tälläiselle nuoremman sukupolven lukijalle, mutta kyllä siitä selviää jos on tarpeeksi intoa ja malttia. Ihan mielenkiintoinen kirja, suosittelen.

Draculan tarina

Alkuteos ilmestynyt 1992. Perustuu James V. Hartin Bram Stokerin kirjan Dracula pohjalta laatimaan elokuvakäsikirjoitukseen. Jälkisanat Francis Ford Coppola. Suomentanut Jaana Lahtinen. Nidottu.

Veret seisauttavaa kauhua.
Viettelevää erotiikkaa.

Kuolemattoman Draculan tarina nyt aikamme ihmisille.

Kuka ja mikä Dracula oikeastaan on? Kyltymätön viettelijä? Onneton Romeo? Tuhoa kylvävä antikristus?

Draculan tarina perustuu Bram Stokerin 1897 ilmestyneeseen vampyyrikertomusten klassikkoon. Mutta vanha tarina on nyt uusi. Se nostaa alitajunnan uumenista salatuimmat toiveemme, haluja jotka eivät siedä päivänvaloa. Rakkauden ja kuoleman vietit ottavat mittaa toisistaan.