Perillinen (Perillinen #4) - Christopher Paolini10

Kirja-arvio :: Perillinen

Kirjoittanut Aleksandra

Todella hyvä kirja, ja sarjan paras osa. Mukaanlukien ensimmäinen, joka yleensä on mielestäni kirjasarjojen paras osa. Lopetus oli haikeudesta (ja siitä että olisin halunnut Aryan ja Eragonin välille enemmän jotain) huolimatta hyvä. Ehkä tämä, ettei kaikki sujunut kuten lukija olisi toivonut, toi uskottavuutta kirjalle. Vaikka kirja on hidastempoinen ja melko pitkä, kirjan jaksoi lukea ilman että alkoi tehdä mieli harpata puoli kirjaa, kuten joissakin tämäntyyppisissä fantasiakirjoissa. Plussaa tuo kartta ja sanasto. Kirja on upea seikkailu jota suosittelen kaikille perusfantasian ja lohikäärmeiden ystäville:)

Perillinen

Perillinen, eli Sielujen holvi. Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirkka Aulanko. Kannen kuva: John Jude Palencar. Sidottu, kansipaperi.

Kohtaloaan seuraava nuori Eragon ja hänen lohikäärmeensä Saphira ovat kulkeneet pitkän matkan. Edessä on vielä monta vaaraa ennen kuin unohtumaton tarina saa päätöksensä. Ovatko Eragon ja Saphira valmiita kohtaamaan Galbatorixin? Tässä taistelussa ei ole tarjolla uusia mahdollisuuksia.

Christopher Paolinin luomaa lohikäärmesaagaa on seurattu huippusuosituissa romaaneissa Eragon, Esikoinen ja Brisingr. Sarja on yksi 2000-luvun suuria kirjallisia menestystarinoita, ja se päättävää fantastisen dramaattista Perillistä odottavat kaikenikäiset lukijat maailman joka kolkilla. Eragonin ja Saphiran taru saa viimein arvoisensa, uljaan lopun, kun alkamassa on kaikkien aikojen seikkailu. Älä jätä väliin!