Kirja-arvio: Perillinen

Kirjoittanut Aleksandra - 5.0

Todella hyvä kirja, ja sarjan paras osa. Mukaanlukien ensimmäinen, joka yleensä on mielestäni kirjasarjojen paras osa. Lopetus oli haikeudesta (ja siitä että olisin halunnut Aryan ja Eragonin välille enemmän jotain) huolimatta hyvä. Ehkä tämä, ettei kaikki sujunut kuten lukija olisi toivonut, toi uskottavuutta kirjalle. Vaikka kirja on hidastempoinen ja melko pitkä, kirjan jaksoi lukea ilman että alkoi tehdä mieli harpata puoli kirjaa, kuten joissakin tämäntyyppisissä fantasiakirjoissa. Plussaa tuo kartta ja sanasto. Kirja on upea seikkailu jota suosittelen kaikille perusfantasian ja lohikäärmeiden ystäville:)

Tietoa kirjasta :: Perillinen

Christopher Paolini Julkaistu: lokakuu 14, 2012
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Perillinen, eli Sielujen holvi. Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirkka Aulanko. Kannen kuva: John Jude Palencar. Sidottu, kansipaperi.

Kohtaloaan seuraava nuori Eragon ja hänen lohikäärmeensä Saphira ovat kulkeneet pitkän matkan. Edessä on vielä monta vaaraa ennen kuin unohtumaton tarina saa päätöksensä. Ovatko Eragon ja Saphira valmiita kohtaamaan Galbatorixin? Tässä taistelussa ei ole tarjolla uusia mahdollisuuksia.

Christopher Paolinin luomaa ... (lisää)

Maameren velho (Maameren tarinat, #1)Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)Kaukaisin ranta (Maameren tarinat, #3)Eragon (Perillinen, #1)Esikoinen (Perillinen, #2)
Pisania
Uusin jäsen: Topi Kopakkala