Artemis on suorastaan ärsyttävän viekas ja fiksu! Ei tätäkään kirjaa pysty montaa päivää lukea, sillä juoni kulkee niin hyvää tahtia, vaikka tässä kirjassa oli joitakin hieman tylsiä kohtia, mutta vain vähän. Butler on ihana hahmo ja hänen ajatuksiian on hauska lukea. Miltäköhän tuntuisi olla 13 ja puoli vuotiaan lapsineron henkivartija, lapsineron, joka on joutunut tekemisiin keijujen ja rikollisuuden kanssa? Foaly on myös yksi lemppari hahmoistani. Rakastan hänen sarkastista huumoriaan (ettei hän vain muistuttaisi minua?). Mielestäni oli todella kiinnostavaa lukea keijuista ja heidän huipputekniikastaan ja asioiden kulusta Turvassa.

Tietoa kirjasta :: Artemis Fowl: Ikuisuuskoodi

Eoin Colfer Julkaistu: 2003
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: keijut

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Päällyksen kuva: Tony Fleetwood. Sidottu, kansipaperi.

”KEIJUILLE EI POTTUILLA.”

Artemis on saanut käsiinsä keijujen huimaa tekniikkaa ja rakentanut sen avulla hämmästyttävän supertietokoneen. Se on niin ihmisille kuin keijuille vaarallinen pirunnyrkki, ja Artemis tarjoutuu pitämään vekottimensa hetken aikaa pois markkinoilta, jos vain hinnasta sovitaan. Pian nuori rikollisnero ja henkivartija Butler ... (lisää)

Artemis Fowl: Tehtävä pohjoisessa (Artemis Fowl, #2)Artemis Fowl: Aikaparadoksi (Artemis Fowl, #6)Artemis Fowl (Artemis Fowl, #1)Artemis Fowl: Kadonnut siirtokunta (Artemis Fowl, #5)Totuuskeiju
Fievre, Freyja, Jussi
Uusin jäsen: Eetu