Artemis Fowl: Opalin kosto (Artemis Fowl #4) - Eoin Colfer10

Kirja-arvio :: Artemis Fowl: Opalin kosto

Kirjoittanut Katjuska

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Oli hauska lukea, kun keijukansa tajusi tarvitsevansa Artemista enemmän kuin koskaan, mutta keijujen suureksi harmiksi Artemiksen muistihan oli tyhjennetty. Tämän kirjan juoni kulki myös todella hyvin ja luin tämän aika nopeasti. Kirja on tähän asti ehkä mielenkiintoisin, koska Artemis joutuu tekemään yhteistyötä keijujen kanssa. Mielestäni Mulch on yksi hulvattomimmista hahmoista. Mulch ja Foaly ovat hauskimipia hahmoja ja heistä lukiessani nauroin ääneen ja kovaa. Opal Koboi on myös hyvin mielenkiintoinen hahmo pakkomielteisen vallanhalun ja itserakkaudensa kanssa. Tämä kirja täytti odotukseni ja lopussa oli järkyttävää kun yksi hahmoista kuoli, mutta se oli myös hyvä, sillä minusta on ärsyttävää jos jo näin pitkässä sarjassa on joka kerta happy ever after.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Artemis Fowl: Opalin kosto

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Jaakko Kankaanpää.

1. laitos: WSOY, 2005. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Loisto, 2007. Nidottu.

Keijut pyyhkivät Artemis Fowlin muistista kaiken, mitä nuori rikollisnero sai selville heidän maailmastaan. Vahinko vain, että nyt Artemiksen apua tarvitaan – kipeämmin kuin koskaan.

Koomasta herätetty tonttunainen Opal Koboi ei tunne sääliä käynnistäessään uuden, kauhistuttavan hankkeensa. Komisario Holly Short lavastetaan murhaajaksi, ja seuraavaksi tähtäimessä on itse Artemis Fowl...

…mutta muistaako Artemis enää lainkaan, mistä nämä eriskummalliset olennot ilmestyivät hänen elämäänsä?