Artemis Fowl: Aikaparadoksi (Artemis Fowl #6) - Eoin Colfer10

Kirja-arvio :: Artemis Fowl: Aikaparadoksi

Kirjoittanut Katjuska

Tämäkin on yksi parhaimmista kirjoista joita olen lukenut. Todella nerokas idea panna Artemis nuorempaa itseään vastaan. Tätä kirjasarjaa lukiessani olen huomannut miten Artemis on kasvanut ja muuttunut paremmaksi ihmiseksi, sekä sosiaalisemmaksi kuin ensimmäisessä osassa. Mutta Artemikselle tulee kova haaste kun hän joutuu kohtamaan entisen itsekkään minänsä. Ja Hollykin on oppinut olemaan suvaitsevaisempi Artemista kohtaan. Tästä kirjasta ei varmaankaan kertakaikkiaan voi saada parempaa! Ja tästäkään ei ole unohdettu Foalyn ja Mulchin välisiä hulvattomia suun heittoja, sekä pahamaineista Opal Koboita, joka tulee sotkemaan ystävysten suunnitelmia. Eikö Koboin pitänyt olla telkien takana? Sen saat selville seuraavassa osassa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Artemis Fowl: Aikaparadoksi

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Sidottu, kansipaperi.

ARTEMIS FOWL VASTAAN ARTEMIS FOWL

Artemis Fowlin äiti Angeline potee tuntematonta sairautta Fowl Manorissa, mutta lääketieteen keinot taudin taltuttamiseen osoittautuvat rajallisiksi. Artemis pyytää apua keijuystäviltään, jotka tunnistavat heille tutun vitsauksen oireet hetkessä.

Angeline Fowlin jäljellä olevaa elinaikaa lasketaan jo tunneissa, kun Artemis keksii ratkaisun. Hänen on hankittava lääke sairauteen nuorelta rikolliselta, jonka kohtaaminen vaatii erityistä viekkautta – ja aikamatkaa menneisyyteen. Vaarallisen vastustajan nimi on nimittäin... Artemis Fowl!

Onnistuuko Artemis tähän asti vaarallisimmassa tehtävässään? Ja mitä ihmettä komisario Holly Short tekee Helsingin ilmatilassa?