Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa #2) - Kerstin Gier7

Kirja-arvio :: Safiirinsini

Kirjoittanut Sointulause

Aika tavallinen nuorten kirja. Juoni oli kiehtova joten tartuin ensimmäiseen osaan vaikka kansi totisesti epäilytti. Hasukaa viihdykettä lukiessa mutta kirja ei osoittanut mitään syvempiä tunteita. Henkilöhahmoja oli monta, ja jotkut olivat mitään sanomattomia ja ikäänkuin vain lisätty huvikseen mukaan kirjaan, jotkut taas olivat kiehtovampia. Jos "mukaan sysättyjä" hahmoja olisi vähän syvennetty niin taso olisi noussut. Suosittelen jos etsit suhteellisen kevyttä luettavaa ja/tai fantasia-kirjallisuutta :)

Safiirinsini

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Riitta Virkkunen. Sidottu.

RAKKAUTTA HALKI AIKOJEN

Menneisyyteen rakastuminen ei ehkä ole lainkaan hyvä ajatus. Sen huomaa 16-vuotias Gwendolyn, jonka elämä on ollut yhtä vuoristorataa sen jälkeen, kun hänestä tuli perheensä aikamatkaaja. Gwendolynillä ja Gideonilla on kuitenkin muita ongelmia, kuten vaikkapa maailman pelastaminen. Tai se, kuinka oppia tanssimaan menuettia. Kumpikaan ei ole aivan yksinkertaista!

Kaiken lisäksi Gideon alkaa käyttäytyä arvoituksellisesti. Gwendolyn ei ole enää varma, mistä kaikessa on kyse, mutta hän aikoo ottaa siitä selvää. Muutoin halki aikojen kulkevasta rakkaudesta ei tule yhtään mitään.

Safiirinsini on huikean kansainvälisen menestyksen saavuttaneen trilogian toinen osa. Ensimmäinen osa Rubiininpuna oli Der Spiegel -lehden bestsellerlistalla 54 viikkoa, ja trilogiaa on myyty Saksassa yli miljoona kappaletta. Kirjasarjan käännösoikeudet on myyty 25 maahan, ja siitä on tekeillä elokuva.