Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit #2) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Merenjumalan poika

Kirjoittanut Kastehelmi

Ihan mahtava kirja! Olen iloinen, että Percy Jackson oli jälleen kirjan päähenkilöiden joukossa. Luin tämän kirjan jo aikaisemmin, ennen kolmannen osan ilmestymistä ja arvatkaa vain, miltä tuntui, kun huomasi, että seuraava osa tulee suomenkielisenä vasta viiden kuukauden päästä. Odotus kävi pitkäksi, mutta lueskelin Rick Riordanin kirjoja yhä uudestaan ja uudestaan. Toivon, että Percy Jacksonin seikkailut jatkuvat. Jos eivät tässä sarjassa, niin jossain muussa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Merenjumalan poika

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Elokuvataivaan tähtenäkin tunnettu Percy Jackson palaa kehiin!

Percy Jackson herää painajaiseen. Kaksi käärmehiuksista rouvaa väittää Percyn tappaneen näiden sisaren Medusan – ja yrittää kostoksi saada hänet hengiltä. Mutta painajainen ei olekaan unta. Percy on joutunut muistinsa menettäneenä omituiseen leiriin, jonka asukit väittävät olevansa \"puolijumalia\".

Percy muistaa vain oman nimensä ja jonkun Annabeth-tytön nimen. Tiedoilla ei pitkälle pötkitä, kun tehtävänä on yhdistää roomalaisten ja kreikkalaisten puolijumalten leirit ja vapauttaa kuolema, Thanatos, ennen kuin maaemo Gaia herää ja tuhoaa maailman.