Itse aloitin tämän kirjasarjan lukemisen leffojen perusteella. Odotin, että kirjat ovat hyviä, mutta yllätyin niiden laadukkuudesta. Kirjat ovat oikeasti hyviä (niin kuin leffatkin), ja nyt kirjat luettuani olen lähes pettynyt leffoihin. Harry Potterin tarina on upea ja Rowling on rakentanut siitä selvän ja hienon sarjan. Vaikka kirjoissa on todella paljon asiaa ja juoni voi olla hieman sekava, Rowling silti sai kirjoista helposti luettavat ja ymmärrettävät. Viisasten kivi on mahtava alku mahtavalle kirjasarjalle. Suosittelen jokaisele, joka on edes hieman kiinnostunut fantasiasta, tarttumaan tähän kirjaan. :D

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja viisasten kivi

J. K. Rowling Julkaistu: syyskuu 28, 1998
Avainsanat: elokuva, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu. Nidottu laitos 2011. Jim Kayn kuvittama laitos ilmestyy 6.10.2015.

Nestlé Smarties Book Prize 1997 Gold Medal 9–11 years, FCBG Children's Book Award 1997, Birmingham Cable Children's Book Award 1997, Young Telegraph Paperback of the Year 1998, British Book Awards 1997 Children's Book of the Year, Sheffield Children's Book Award 1998, valittu American Library Association's 100 Best ... (lisää)

Ikimaa: Soturin tie (Ikimaa, #1)Lumottu lehmus (Tuomas Karhumieli ja Anni Unennäkijä - trilogia, #3)Veren ja luun lapsetTulisydänTaivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)
Aarni, Ailm
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson