Kirja-arvio: Sielujen järvi

Kirjoittanut Lonely Reader

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Jännittävä ja kutkuttava kirja taas kerran. :) mitään muuta en tästä osasta toivo. Juoni oli jännittävä, tarina darren shanista,vamppyyriprinssistä eteni eikä yritetty venyttää moneen osaan. Jännittävä miten kirjailija itse ajttaleli että sen maailman tulevaisuus on. Kenties jopa kuvitteli meidän maailman tulevaisuuden olean täynnä ikivanhoja ihmisiä ja maailmaa hallitsisi lohikäärmeet. Vaikka esille tulikin paljastuksia kuka Harkat oikeasti on en silti tajunnut ennenkuin luin ja sain tietää. Iso plussa siitä ja varmaan nähtiin vaivaa ettei tullut sitä paljasettua missään kohtia. Hyvä kirja. Ehkei yhtä hyvä kuin jotkut muut mutta hyvä ja ehkä joitain osia parempikin. Ken tietää. ;)

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Kaijamari Sivill. Sidottu.

Menneisyys ja tulevaisuus kietoutuvat yhteen vampyyriprinssin uusissa seikkailuissa.

Vampyyriystäviemme kohtalokas yhteenotto Vampaneesimestarin kanssa vaatii veronsa ja taistelut taukoavat joksikin aikaa. Väsyneet ja murheelliset vampyyriprinssit lähtevät kumpikin omille teilleen: Vancha Vampyyrivuoreen ja Darren takaisin Friikkisirkukseen yhdessä ystävänsä siniviitta Harkat Muldsin kanssa. Siellä Harkatin painajaiset palaavat entistä pahempina, ja hänen on lähdettävä Koo-Hoo Talon avulla selvittämään, kuka hän edellisessä elämässään oikein oli.

Aina yhtä pahanilkisen juonikas Talo avaa taikavoimillaan Harkatille ja Darrenille oven tuntemattomaan maailmaan, jossa vaanivat uudenlaiset vaarat. Kuka on ystävä ja kuka vihollinen? Vain muutama arvoituksellinen vihje apunaan ystävysten on selvitettävä reittinsä ja raivattava vaarallinen tiensä salaperäiselle Sielujen järvelle...

Suositun vampyyrisarjan 10. osa.