Morriganin risti (Kuuden piiri #1) - Nora Roberts10

Kirja-arvio :: Morriganin risti

Kirjoittanut Lonely Reader

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Olin kirjastossa katselemassa uutta kirjasarjaa luettavaksi ja tämän kirjan punainen selkämys tarttui silmiini. No ajattelin lukea koska ennen en ollutkaan lukenut Robertsin kirjoja. Ihastuin tähän heti. Tässä on juuri sitä romantiikkaa, intohimoa, rohkeutta ja päättäväisyyttä. Ensin Hoyt inhoaa Glennaa ja rakastuukin sitten häneen palavasti ja epätoivoisesti. Cianin Charmi ja säväkkyys tuo mukavaa potkua kirjaan. Kumpa vain hänkin jossain osassa saisi rakkauden sen pimeyden keskellä minne Lilith hänet vei koska hekin, JOPA hekin voivat rakastaa. Blairkin on toki mielenkiintoinen henkilö ja ihanaa miten on saatu Nolankin osuus tähän kirjaan Blairin Iso iso iso iso iso iso.... äitinä. Moirakin on yksi lempihahmoistani, innokkaana ja reippaana. Hän on hyvä ampumaan nuolia (sopii niin hänen tyyliinsä) ja hirveä lukutoukka (ihan niin kuin minä :)) Larkin taas. Oih, minä niin tahtoisin saman taidon kuin hän. Huoh. Ihana kirja,luen innolla kaksi muutakin sarjan osaa.

Morriganin risti

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Anna Salo. Kannen kuva Corbis. Sidottu, kansipaperi. 3. painos: Loisto, 2009. Nidottu.

Fantasiatrilogian huima avaus

Hurja vampyyrikuningatar Lilith aikoo alistaa koko maailman ikeensä alle. Jumalatar Morriganin käskystä Hoyt-velho matkustaa 1100-luvun Irlannista nykypäivän New Yorkiin kokoamaan armeijaa Lilithiä vastaan. Wicca-noita Glenna, Hoytin vampyyriveli Cian, vampyyrinmetsästäjä King, prinsessa Moira sekä muodonmuuttaja Larkin valmistautuvat viimeiseen taistoon, mutta miten niin pieni ja eripurainen seurue pystyy päihittämään Lilithin vampyyriarmeijan? Tehtävää vaarantaa myös Glennan ja Hoytin välinen vetovoima, jota väkevinkään magia ei pysty tukahduttamaan.

Robertsin fantasiatrilogia julkaistiin Yhdysvalloissa vuonna 2006, ja loppuvuodesta kaikki kolme osaa olivat maan kymmenen myydyimmän kirjan listalla. Trilogiassaan Roberts yhdistää vanhoja legendoja nykymaailman terävään kuvaukseen. Hurjat taistelukohtaukset limittyvät tarinan sankareiden välisten suhteiden kehittelyyn. Lopputuloksena on jännittävä, romanttinen ja aika ajoin hurja aikuisten satu hyvän ja pahan välisestä taistelusta, jota käydään yhtä lailla taistelukentillä kuin ihmisten – ja vampyyrien – sydämissä.

”Pitkälle kehitellyt henkilöhahmot ovat tämän hyvin rakennetun, huolella toteutetun yliluonnollisen seikkailun kantava voima…[Morriganin risti] on Robertsin parhaita romaaneja.” – Publisher’s Weekly