Kirja-arvio: Liikkuva linna

Kirjoittanut Janski_ - 4.5

Ihana kirja! Ensin kantta katsomalla ajattelin, että kirja tulisi tuskin olemaan mikään hyvä kirja, mutta mielipiteeni kirjan suhteen muuttui aika pian lukemisen aloittamisen jälkeen. Kirjassa on sitä jotakin... Sophien elämä kuullostaa todella monimutkaiselta ja välillä hänen ajattelutapansa rasittaa, mutta hyvä niin. Howlista tulee kirjan takakannen perusteella aika kamala kuva, mutta eihän hn sitten niin kamala olekaan. Samanlainen kuin kaikki muutkin. Ensin saadaan rakastumaan itseensä ja sitten jätetään. Näinhän se menee... Kirjan muut henkilön on saatu kuullostamaan mielenkiintoiselta. Kokonaisuudeltaan aivan mahtava kirja siis. Kun olin saanut luettua kirjan, olin niin surullinen kun se loppui, että aloitin lukemaan sitä uudestaan... Varsinkin kirjan kolme viimeisintä kappaletta olivat aivan ihania.

Tietoa kirjasta :: Liikkuva linna

Diana Wynne Jones Julkaistu: lokakuu 27, 2005
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1986. Suomentanut Ville Viitanen. Kannen kuva: Sami Saramäki.

1. painos: WSOY, 2005. Sidottu.
2. painos: WSOY, 2006. Nidottu.

Boston Globe-Horn Book Award 1986.

Menestys kirjana ja elokuvana!

Hattukaupan Sophie on Hatterin kolmesta sisaresta vanhin, ja kohtalon mukaan hänen on turha toivoa menestystä elämässään. Eräänä päivänä ... (lisää)

Avain (Engelsfors-trilogia, #3)Hukan perimätKeskiyön kruunu (Throne of Glass, #2)Tuulien koti (Vuorileijonan varjo, #8)Rannaton järvi (Selviytyjät, #5)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Ruska